Rosene og klokkebusken i blomst

Det er like gledelig hvert år når min eneste rosebusk kommer i blomst… Jeg hadde flere i bedet mitt før, men nå har jeg kun denne ene igjen som er flerfarget. Blomstene er gule, rosa og hvite å så nydelig. Foreløpig er de for det meste gule, men ettersom sommeren går forandrer de farge.

I fjor så holdt den på å dø, og jeg var litt fortvilet over det. I år har den kommet seg, og blitt mye mer kraftig å sterkere. Ville vært synd om den skulle visne hen nå, for dette er en av de siste rosene min mor plantet 💖

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Etter det jeg kunne se var det 3 blomster som hadde kommet helt, men det er mange knopper så jeg får blomster i gjennom hele sommeren.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bilde ble dessverre ikke så tydelig om jeg hadde håpet det skulle bli…., men blomsten kommer godt fram allikevel.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har en stor klokkebusk inne i hjørnet, som også ser ut til å trives mer i år enn i fjor… Humlene elsker denne busken og blomstene, og de flyr hele dagen fra blomst til blomst å samler nektar. Jeg er jo så veldig glad i humla, og det var i grunnen derfor jeg plantet klokkebusken 💖

Ettersom det har vært så sterk varme og tørt, har jeg vært flittig ute med vannslangen…

#natur #blomst #klokkebusk #roser #varme #tørt #vanne #humler #blogg

12 kommentarer
    1. SÃ¥ flotte blomster! og du er flink Ã¥ pleie dem ogsÃ¥….Koselig med den rosebusken da..som er fra din mor! Ha en god søndagskveld!

    2. Nydelige disse her..husker vi hadde en rosebusk i hagen de første Ã¥ra etter vi bygde..men jeg klarte ikke Ã¥ holde den fin…sÃ¥ kutta ut roser etter hvert..eller hadde en slik nyperose ved inngangspartiet… Ja nÃ¥ mÃ¥ man huske Ã¥ vanne altsÃ¥ :))

    3. vakre blomser,min klokkebusk blomstrer også mye mer i år enn tidligere,er nok den nydelige starten på sommeren som er skyld i det.Flerfarget rose,det hørtes spennede ut,du får ta bilder etterhvert som dei skifter farger :=) for jeg har ikke sett roser med tre farger

    4. Jeg hadde masse roser den gangen jeg hadde hage, vakreste blomstene 💐 Fint at du husker Ã¥ vanne, og du husker sikkert litt gjødning ogsÃ¥ 😊

    5. Synne: Nå som det har vært så varmt, har jeg vannet jevnlig sånn at de blomstene og buskene jeg har skal klare seg. Jeg har nok ikke husket på å jødsle, men takk for at du minnet meg på det ?

    6. Nydelige blomster og spennende med 3-farget rosebusk! :o) Godt med regnet som kom i natt/dag, – da fÃ¥r vi litt fri fra vanninga, og plener blir grønne igjen.

    7. Hanne Beate: Jeg er så glad i denne rosen, akkurat for at den har flere farger. De skifter hele tiden. Ja regnet som kom gjorde veldig godt, men vi trenger litt til her for at plenene skal bli grønne ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg