I går ville hun ha fylt 97 år

I går ville altså den søte, snille, gode og fantastiske mamsen min ha fylt hele 97 år. Som alltid på fødselsdagen hennes drar jeg ned på gravlunden og tenner lys for henne. Syntes det er en fin måte minnes henne på, i tillegg til at jeg får stelt litt med blomstene.

Jeg var litt bekymret for at blomstene skulle ha visnet pga at vi har hatt en del tørke, og det var en stund siden jeg var der sist og vannet å så til dem. Det skulle vise seg at det ikke var noen grunn til bekymring……

Alle blomstene sto der å strakte seg mot sola og var så frodige og fine. Sommerblomstene jeg plantet til 17. mai hadde virkelig kommet for fult. Loubelian hadde bredt seg utover som et blått teppe, og fikk de Spanske Margerittene til å skinne. For et par år siden kjøpte jeg en potterose som jeg plantet på graven. Det var første gangen jeg hadde rose der, og jeg var helt overbevist om at den ikke ville klare seg den første vinteren, men den var sterk og standhaftig. Denne sommeren er den flottere enn noen gang 💖 Jeg blir så glad når blomster jeg planter trives og vokser.

Støtten på graven har for andre gang begynt å lute fremover, og selv om den er boltet er jeg litt bekymret for at den skal velte. Så når jeg først var på gravlunden, stakk jeg innom kontoret for å høre hva vi kunne gjøre med det. Dessverre så var det ikke de som hadde med det å gjøre, så jeg må ringe Gravferdsetaten. Skulle ha gjort det i dag, men jeg har helt glemt det….

#mamma #bursdag #grav #gravlund #støtte #blomster #rose #loubelia #margeritter #natur #blogg

6 kommentarer
    1. Viktig å passe på gravstedene til våre foreldre nå om sommeren, og særlig når det er varmt og tørt vær. Det er ikke akkurat fare for tørke her hos oss.
      Så din mor ville blitt 97 år i går <3 <3 <3 Det er kjempegodt å tenke på foreldrene med gode og fine minner <3 <3 <3 🙂
      Kjempefine blomster da 🙂
      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Toril sin hverdag med musikken: Ettersom jeg ikke betaler for stell, men ordner alt selv så må jeg stikke innom jevnlig for å luke å pusle. Skal sjekke med gravferdsetaten om de kan ta seg av luking og vanning, så slipper jeg å bekymre meg for at det skal bli tørt.

      Rart Ã¥ tenke pÃ¥ at mamma kunne ha vært 97 Ã¥r, hvis hun hadde levet… Kunne hvis hun ikke var blitt syk, men sÃ¥nn kan man ikke tenke ;o))

      Ha en fortsatt fin torsdagskveld du også, klem ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg