Jeg kjøpte skjeggtrimmer

Nå trodde du kanskje at jeg skulle bruke skjeggtrimmeren på meg selv? Nei, så hårete har jeg enda ikke blitt, og jeg blir det forhåpentligvis ikke heller, hihi!

Nei, jeg kjøpte den for å fjerne tover i baken på Ronja. Min søte og veldig bustete pus, som får tover bare hun går igjennom stua. Jeg børster og børster til ingen nytte, for så fort jeg har blitt kvitt dem er de tilbake. Jeg pleier ofte og ta en runde med saksen på de verste, men det liker frk Lillepuzdatter lite. Derfor etter gode råd fra en hyggelig og hjelpsom kar hos Clas Ohlsson, ble det altså en skjeggtrimmer fra Remington.

I går bestemte jeg meg for å teste den på frk pus, og tenkte at hun kanskje ville bli redd pga av lyden. Niks, hun lå helt stille og malte, helt til mamsen traff en litt lei tove på magen. Da lugget det litt, og med en dyp murring stakk frk pus av.

Nå er ikke Ronja av den langsinte typen, så det gikk ikke lang tid innen hun kom tilbake igjen. Da vanket det masse kos og en god rufs i pelsen. Litt senere på kvelden lå hun på fotskammelen foran meg, og da lot hun meg villig fjerne den jeg ikke fikk tatt før på dagen.

Hun har noen få igjen, og de skal jeg prøve å fjerne litt senere i dag. Å bruke maskinen var mindre stress for Ronja, så når de kommer tilbake (og det gjør de) så vet jeg hvor lett de kan fjernes.

#katt #ronja #pels #stell #remington #skjeggtrimmer #blogg

6 kommentarer
    1. Genialt da! Det er jo mindre stress å bruke den enn å børste dem. Noen katter synes det går helt fint å bli børstet, så har du de som hater det av alt på denne jord.
      Det er jo som hos mennesker. Noen mennesker er hårsåre at de ikke tåler å børste håret.
      Gi pusene en stor kos fra meg 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Toril sin hverdag med musikken og kattene: Ronja skal få en kjempekos fra deg ? Hun liker også å bli børstet, men det er saksen hun ikke er så begeistret for. Denne skjeggtrimmeren er genial, og jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte den før. Ha en nydelig fredag ?

    3. Toini: Nei, jeg tar ikke helt inn til huden, bare nok til at toven løser eller blir borte. Så tar jeg børsten og drar over. Ronja elsket jo å børstes så dette fungerer fint ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg