Jeg kjente det etterpå…

Siste treningsøkt denne uken gikk i grunnen ganske greit, og jeg presset meg litt mer enn på onsdag. Det fungerte ganske bra, men jeg kjente det godt i skulderen og i knærne mine. Ikke sånn at det ble et stort problem. Med en gang føltes det som om jeg hadde masse energi i kroppen. Nå i kveld derimot kjennes det vel ikke fult så godt kanskje….

Det som er litt vanskelig er å finne akkurat hvor hard jeg skal ta i på hver av øvelsene, sånn at jeg ikke blir satt tilbake pga smerter. Håpet er jo at jeg skal kunne ta et steg fram, og forbli der i stedet for å ta et eller to steg tilbake. Ikke lett å finne balansen, men klarer det nok til slutt ;o))


Licensed from: lograstudio pixabay.com

Det som er litt frustrerende er at jeg var så utrolig myk i kroppen før. Jeg kunne sitte i yogastilling, legge begge bena (ikke samtidig) bak hode, og nesten gå ned i spagaten. Nå har jeg ikke sjansen til å få til noe av det. Prøvde å sitte i yogastilling for en stund siden, hihi…. Jeg klarte nesten ikke å rette ut bena igjen etterpå, og jeg fikk nesten panikk. Prøver nok ikke det igjen nei ;o))

Etter at jeg var ferdig å trene dro jeg raskt hjem og ordnet meg litt å skiftet, før jeg satt meg i bilen å dro opp for å hente Bestisen og nisen. Vi hadde bestemt å møtes for å spise lunch hos Jordbærpikene på Triaden, før vi skulle fredagshandle. Jeg hadde bare spist en liten yoghurt på morningen, så jeg var skrubbsulten og kjøpte meg en egg og bacon meny. 

Merker at det er ferietid, for det er lite folk på shoppingsentrene om dagen. Man slipper å gå rundt i kø når man skal handle, noe jeg bare hater. Jeg la merke til at alle jeg møtte så ut som om de hadde veldig god tid, ingen stresset rundt. Vi stresset ikke mye vi heller hvis jeg skal være ærlig ;o))

Det er ikke ofte jeg legger kroppen i vannrett stilling etter middagen, men i dag måtte jeg bare gjøre det. Smøg under dyna og sovna nesten før hode traff puten. For at jeg ikke skulle sove bort hele kvelden satte jeg alarmen på. Det gjorde det veldig godt å få seg en strekk, og få litt energi tilbake i kroppen ;o))

#helse #trening #øvelser #sliten #vondt #kroppen #jordbærpikene #triaden #lunch #vennetreff #shoppe #hvile #blogg

6 kommentarer
    1. Ferietid er det. Merker det i butikkene, ikke bare at det er mindre kø men også at det er ungdom på sommerjobb der. Bra det men de har liten erfaring med kundebehandling/service. Alt tar litt lengre tid men det er flinke og man kommer i mål for det. Og det er bra at LOs sommerpatrulje reiser rundt og sjekker. Min første sommerjobb var i et bakeri og min første lønn var på 1400 kroner på 2 uker i 1979. Men mye er forandret siden den gang.

    2. nei så myk att en kan sette seg i yogastilling er nok over for min del også hi hi ,men deilig å kjenne att kroppen har godt av øvelsane da .
      Legge meg for så å stå opp igjen hadde jeg ikke greidd,hadde jo ikke fått blundet på natten jeg da,hvordan ble din natt etter den duppen da ? rusletur på kjøpsenter med lite folk hørtes helt greit ut,nå er det svært skjelden jeg er på kjøpsenter da,men når jeg først er på et er det jo hyggelig om en kan nyte besøket og kose seg :=) ha en fin dag da

    3. Helge: Ja jeg syntes at det er at LOs sommerpatrulje sjekker hvordan ungdommene blir behandlet. Om arbeidsforholdene holder mål ol Jeg syntes i grunnen at sommervikarene gjør en ganske god jobb, selv om de ikke alltid har den kunnskapen som skal til. Jeg har aldri hatt sommerjobb, men jeg husker at jeg begynte å jobbe i 1977, fikk jeg utbetalt litt i overkant av 3.000,- i mnd lønn etter skatt. Jeg syntes jeg var så rik, og det er utrolig hvor mye de pengene rakk til ;o))

    4. fruensvilje.blogg .no: Vanligvis pleier jeg ikke å legge meg sånn på ettermiddagen, for det kan lett påvirke nattesøvnen. Det gjorde heldigvis ikke det i natt, for jeg har sovet som et lite barn uten å våkne en eneste gang ;o))

      Nei, man må nok innse at tiden som slangemenneske er forbi, hihi!!

    5. Toini: Du har så rett, og det er like greit å ikke prøve heller ser det ut til. Får nok holde meg til de øvelsene jeg faktisk klarer, hihi! Ha en nydelig lørdag ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg