Nå måtte jeg bare skjerpe meg

Nå på morgenen måtte jeg bare ta meg selv i nakken, og vise plantene mine litt omsorg. Jeg har nok sett at de har hengt litt med hode, og sårt trengt til litt vann. Dessverre har det bare blitt med tanken. I dag derimot har jeg virkelig tatt meg godt av dem, vannet dem godt og vasket bladene som var blitt litt støvete.

Jeg kunne ikke stå å vaske et og et blad, så jeg satte dem oppe i vasken å dusjet dem ordentlig. Så nå skinner de alle sammen. Mens jeg var i farta, fylte jeg på litt jord også for noen av dem ser ut til å spise opp jorda. Jeg skulle ha pottet om noen små planter, som nå trenger å komme i større potter, men det kommer en dag i morgen også ;o))


(dette er ikke mine planter, men noe jeg fant på nettet)

Heldigvis for meg så er omtrent alle plantene mine av den typen som tåler å bli litt tørre. Det er godt, for jeg er ikke alltid like flink til å vanne når de trenger det. Jeg har flere Ginseng ficus planter, og de klarer seg en god stund uten vann, men ikke for lenge.

#planter #ginseng #ficus #natur #vanne #tørke #pleie #blogg

10 kommentarer
    1. hektapainterior: Ja uten blir det litt tomt og rart syntes jeg. Jeg pleide å ha mange flere planter enn jeg har nå, men man skal ta vare på dem så jeg har måtte redusere ;o))

    2. Ja jeg skulle til Ã¥ skrive..sÃ¥ flotte potter! morsomt med like..men forskjellige farger..men ser at de ikke er dine…hihihi…Ja fuglene tenker du pÃ¥ først…sÃ¥ blomstene…riktig det…hihih…Her mÃ¥ mine ogsÃ¥ fÃ¥ litt før vi drar pÃ¥ ferie..men de mÃ¥ ikke bli borskjemte..sÃ¥ de fÃ¥r klare seg litt til…

    3. frodith: Ja orkideer klarer seg en god stund uten vann, men jammen klarer jeg ikke å ta livet av de også. Jeg har funnet ut at Ginseng Ficus er det som klarer seg best hos meg, derfor har jeg flere av dem ;o))

    4. Så fine planter du har! Det er jo så gøy! Hvertfall med de man kan glemme bort en stund, også pleie de når man har tid, fantastisk 🙂

    5. planter: Nå skulle jeg gjerne ha sagt tusen takk til komplimentet, men akkurat disse plantene er nok ikke mine. Jeg fant bildet nettet, og skulle ønske at det var sånn det så ut i min vinduspost.

      Etter at jeg skrev om hvordan jeg har “glemt” har jeg vært flinkere til Ã¥ ta vare pÃ¥ dem ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg