Lært meg nytt heklemønster….

Når det er noe nytt jeg skal lære meg, eller om det er noe jeg forstår så pleier jeg ofte å gå inn på YouTube for å finne en forklaring der. Ettersom jeg er elendig på å lese bruksanvisninger, så er YouTube perfekt. Har faktisk lært meg ganske mye nyttig der de siste årene.

Jeg er jo veldig glad i håndarbeide, og da det ikke er så lett å få tak i bl.a. hekleoppskrifter lenger, har jeg vært inne på YouTube og søkt og funnet masse spennende. Det siste jeg kom over var dette mønsteret som du kan se på bildene under. Jeg har sett bilder av dette mønsteret, men skjønte ikke helt hvordan jeg skulle gjøre det ut fra stillbildet. Nå derimot har jeg skjønt hvordan det skal gjøres, og det var superenkelt.

Jeg måtte lage et par prøvelapper for å sjekke ut hvordan mønsteret ble. Det ble veldig fast, og jeg tror nok at det lønner seg å gå opp noen nr på heklenålen. Da blir det mykere og mer fluffy, og det lønte seg å prøve seg litt før man går løs på et ordentlig prosjekt. På begge to har jeg brukt to farger, farge 1 et flerfarget garn i lilla/rosa og farge 2 ensfarget som er på viftene.

Jeg har tenkt å skrive ned mønsteret, sånn for å ha det og hvis noen er interessert kan jeg legge det ut når jeg er ferdig med det.

#håndarbeide #hekle #youtube #læring #prøve #flerfarget #blogg

10 kommentarer

Siste innlegg