Nytt besøk hos legen i dag

Siden i april har jeg månedlig vært hos legen for å få ny sykemelding, og i dag var det på tide med et nytt besøk. Disse kranglete skuldrene mine og nakken min er fortsatt ikke helt der de skal være. Heldigvis har jeg blitt mye bedre enn jeg var for noen måneder siden. Det har vært en stri tørn med mye smerter, sliten og generell dårlig form. Derfor kjennes det godt at formen er noe på oppadgående.

Forrige fredag var jeg, min nærmeste sjef og bedriftslegen hos NAV til en samtale. Jeg gruet meg nesten syk til møte, men det var det ingen grunn til for det gikk veldig fint. Vi ble enig om at jeg snart skulle forsøke meg litt i jobb igjen, så når jeg var hos legen i dag ble jeg sykemeldt 100% til 16.09., og deretter 80% videre. Det vil si at skal jobbe 20%, noe som tilsvarer 2 halve dager i uken.

Doctor wearing lab coat
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com

Fastlegen min har også sørget for at jeg skal til Ullevål sykehuset, fysikalsk og medisinsk avdeling, for videre utredning. Der har jeg fått time i midten av oktober, og det skal bli interessant å se hva som kommer ut av det besøket. Jeg fikk en konvolutt i posten i går fra Ullevål med informasjon, og flere sider med spørsmål som jeg må fylle ut og ha med meg.

Jeg håper at jeg kan få svar på hvorfor kroppen min reagerer som den gjør, og hvorfor betennelser og plager dukker opp igjen og igjen uten at jeg gjør noe spesielt anstrengende.

#helse #lege #legebesøk #sykemelding #kropp #vondter #betennelser #nakke #skuldre #ullevål #sykehus #blogg

6 kommentarer
    1. kjedelig når kroppen krangler,men godt vi har et skikkelig sjukesysten i Norge som gjør det mulig å være syk uten å gå på fattigkassen :=) lykke til på ullevål når den dagen kommer da :=)

    2. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk ;o)) Noen ganger er det så slitsomt å ha en kropp som ikke vil det hodet mitt vil. Heldigvis slipper jeg å tenke på å søke på noe fra NAV på en stund enda, ettersom maksdato for sykemelding først er i april neste år.

    3. SĂĄ bra møtet gikk bedre en forventet..og at du fĂĄr hjelp…Ja for meg sĂĄ høres det veldig ut som du har fibromyalgi..som meg…og hĂĄper du finner en arbeidsmengde du klarer og som gir deg fred i kroppen…for ja..det er godt ĂĄ jobbe litt, for ĂĄ føle man er med, men samtidig sĂĄ mĂĄ kroppen klare det…..Lykke til!

    4. Toini: Tusen takk ;o))
      Man hører jo hele tiden om folk som har dårlige opplevelser hos NAV, så det å kunne gå fra møte med senkede skuldrer var godt. Om jeg har fibro vet jeg ikke, kanskje denne spesialisten jeg skal til kan bekrefte eller avkrefte det. Det skal bli spennende å se hva kroppen tåler når jeg skal tilbake på jobb om noen uker.

      Det er vel ikke til å komme fra at man føler seg bortglemt, når man går hjemme sånn over lengre tid.

    5. solliv: Det er jo slike møter som du beskriver man hører så mye om, så det var godt å kunne komme ut fra møte å føle seg lettet og med senkede skuldre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg