Margit Sandemo er død 😥

Hun som klarte å lokke fram leselysten min igjen, etter flere år uten å åpne en bok, er ikke mer. Hun har reist videre til et annet sted. Jeg kjente tårene sprengte bak øyelokkene, og noen av dem trillet ned over kindene mine også, da jeg leste den triste nyheten.

Ja hun var en godt voksen dame som har levd lenge, men det er fortsatt like trist at hun ikke er her lenger :o(

Da Margit fylte 80 år fikk bestisen eller jeg, eller var det begge, invitasjon til å være med å feire dagen på Oslo Plaza. Ikke for at vi kjente henne personlig, men jeg mener at det var for at vi hadde bestilt bøkene om Isfolket fra forlaget hennes. Det var mange av hennes trofaste lesere som var tilstede under feiringen, sammen med en god del kjente mennesker. Jeg husker at det ble en veldig hyggelig kveld, og at vi satt ved et bord ikke så langt fra hennes.

Tusen takk Margit for at du klarte å lokke fram leselysten og gleden over å lese igjen 💖

#margitsandemo #død #trist #forfatter #leselyst #feiring #sagaenomisfolket #blogg

5 kommentarer
    1. Ja dette var trist, men hun ble jo noen år.
      Selv var det kun en serie jeg likte av Margit Sandemo og det var Heksemesteren.
      Gøy å lese at dere var bedt på hennes 80 årsdag 🙂
      Klem <3

    2. poesimylife: Det er alltid trist når noen dør, men er det godt oppe i årene er det litt enklere å komme videre for de som er nære. Det er bare en serie jeg ikke har lest alle bøkene, og det var Lysets rike. Isfolket er nok min favoritt.

      Vi syntes det var ordentlig stas å være med å feire henne ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg