BABYDUSJ i går

For en god del måneder siden fortalte Kine, niesen til Bestis Anne at hun skulle ha barn, til stor glede. Etter en tidlig ultralyd, viste det seg at det skulle bli dobbel lykke og glede, for hun skulle ha tvillinger. Litt lengre fram fikk hun vite at hun ventet eneggede gutter. Terminen er satt til 11 november, men det er lite sannsynlig at hun kommer til å gå så lenge.

Alle de jeg er biologisk tante til bor langt unna, eller så har jeg lite kontakt med dem. Jeg er veldig glad i Kine, selv om jeg ikke har noen familiebånd til henne, og derfor syntes jeg at det er veldig morro at to småtasser snart skal komme å spre masse glede. Jeg kan kanskje få tittelen “reservetante” når de kommer 💙💙 

Jeg har jo fortalt at Anne og jeg har holdt på å styrt og stelt med noe den siste uken, og har vært så sliten. Vi har holdt på med forberedelser til en Babydusj for Kine, som ble avholdt i går. Når jeg sier VI så er det flere personer som omfattes av dette ordet også, og det er Henriette, Anne-Lise og Marte som er venninner til Kine. De har bakt kaker, ordnet med maten og laget bleiekaker (de ble tre). Anne og jeg har vært med når det skulle handles inn mat,pynt til festen og vært sjåfør.

Da vi jentene/damene hadde et møte hjemme hos Marte for en stund siden, ble det diskutert hvor Babydusj’n skulle holdes. Vi landet på hjemme hos Anne, hvor også Kine bor. Selv om det ikke er best plass der, så var det best for Kine. De andre stedene var det trapper, og mange av dem, noe som på dette tidspunktet var nesten umulig for henne å forsere. Vi var heldig i går, for Kine bestemte seg for å dra ut rundt det tidspunktet vi hadde planer om å komme og overraske henne. Derfor fikk vi tid til å pynte leiligheten og sette fram mat innen hun kom tilbake, helt perfekt ;o))

På fredag var Anne og jeg på Strømmen storsenter og kjøpte ballonger i Partybutikken, og fikk dem fylt opp med helium. De fikk vi på et vis stuet inn i bilen til Anne, men de var veldig rampete og ville fram for å hilse på når vi kjørte. Hjemme hos meg blåste vi opp flere blå ballonger med luft, som vi festet på ballongpinner. Da vi gikk ut for å legge dem i bilen, tok vinden tak i et par av dem så de løsnet å fooooor av gårde. Den ene havnet oppe i skogen, så vi måtte klatre opp for å få tak i den igjen. Det så sikkert helt hysterisk morsomt ut, hihii!!

Her styrer og stelles det i høyt tempo for å bli ferdig med maten til Kine skulle komme tilbake… Jentene hadde i tillegg til grønnsaker m/dipp, bakt to forskjellige pizzasnurrer en med skinke og en med kjøttdeig i tillegg til Foccaca. Da jeg tok bilder hadde ikke gjærbaksten kommet ut av ovenen enda, hvor de sto å varmet seg.

Ikke bare hadde jentene disket opp med god mat, men de hadde jo også bakt kaker som ikke bare så flotte ut men som også smakte himmelsk godt. Jeg spiste selvsagt alt for mye, men hva skal man gjøre når det er så mye godt å velge i?


(Bleiekakene som Marte lagde)

Når Kine kom hjem satt alle sammen musestille i stua, sånn at hun ikke skulle oppdage at vi var der innen hun kom inn i stua. Ingen hoppet opp å skrek og hojet, men satt stille. Det å se Kines reaksjon var helt topp. Hun gråt og vi gråt så jeg tror ikke et øye var tørt. Størst av alt var nok at venninnen hennes Marte (ikke hun som har vært med å arrangert), som bor i Trondheim hadde kommet. Huff nå fikk jeg tårer i øynene bare av å skrive om  det, snufs!

Kine har skjønt at vi holdt på med noe, men allikevel klarte vi å overraske henne og det var gøy.

Etter at ting roet seg ned litt igjen, spiste vi av den gode maten å satt å skravlet og koste oss. Det ble åpning av gaver etter at vi hadde spist mat, og hun fikk så mye fint og nyttig til guttene. Ettersom jeg kun har bilder av gavene mens Kine åpner, har jeg ikke lagt de ut, for jeg har ikke spurt om det var greit at jeg delte dem. Kine har tatt noen bilder selv av det hun fikk, så jeg skal spørre henne om jeg kan få legge de ut. Etter at gavene var åpnet så kom kakene på bordet, og da hadde det laget seg en liten lomme på ene siden av magen, sånn at det ble plass til et stk av hver av dem.

Når klokken nærmet seg 19 var det på tide å avslutte Babydusj’n, og vi hjalp til med å rydde vekk og pakke ned maten før vi dro hjem. Alle sammen var slitne etter å ha holdt på i flere dager, og hatt en hyggelig dag så det føltes riktig å avslutte når vi gjorde. Før jeg dro hjem var jeg med på å kjøre noen av gjestene og kakene tilbake igjen.

Dette ble et lengre innlegg enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt, men har du kommet hit så syntes du nok kanskje at det var så ille ;o))

#babydusj #party #baby #tvillinger #gutter #eneggede #kaker #pizzasnurrer #gaver #gjester #blogg

17 kommentarer

Siste innlegg