Jeg gikk meg en liten tur

Ettersom jeg for det meste har vært inne hele dagen, fant jeg ut at jeg bare måtte ut å røre litt på meg ut på ettermiddagen. Jeg viste ikke hva jeg skulle ha til middag, så jeg kombinerte en aldri så liten spasertur med et besøk hos Kiwi. Det så ut som det skulle begynne å regne, og det blåste ganske hardt så jeg tok på vindjakken.

For å forlenge turen litt, gikk jeg igjennom skogen som begynner i enden av gården våres. Det er så stille og rolig inne i det lille skogholtet, men med et yrende fugleliv. Det finnes også flere ekorn som man ikke alltid ser, men de høres. Et av dem er et ganske stort, mørkebrunt et med en ordentlig buskete hale som av og til klatrer rundt på platene til blokkene. Flere enn en gang har det landet på vannbrettet å kikket inn, til kattenes store glede. Det er gøy å se dem, kattene på ene siden og ekornet på utsiden å alle sitter bare å kikker på hverandre ;o))

Ved enden av skogholtet kommer man opp på en grusveg som går forbi kirken. Jeg fulgte den, og ruslet så over gaten å bort til Kiwi. Hele turen tok ikke mer enn 20 minutter, men det gjorde godt allikevel ;o))

Det er lenge siden jeg var i akkurat denne Kiwi-butikken, og siden jeg var der sist har de gjort om totalt. Før var det trangt og uframkommelig der inne, mens nå var det lett å komme rundt hyllene. Jeg hadde heller ingen problemer med å finne det jeg skulle ha, ikke at det var så veldig mye akkurat. Jeg skulle bare ha melk, kjøttdeig og en pakke med Meksikansk gryte i familie størrelse. Da har jeg middag i dag og i alle fall i morgen. Da skal jeg nemlig være sjåfør på morgenen og på ettermiddagen, og da er det greit å ha en middag som kun trenger å varmes opp.

Når jeg kom hjem hadde stivheten i knærne bedret seg en del, og det var ikke lenger plagsomt å sette seg og reise seg fra stolen. Før jeg gikk ut, hadde jeg til og med problemer med å komme meg ned de 5 trappetrinnene fra 1 etasje.

#tur #utpåtur #handle #skog #fugler #ekorn #liv #kiwi #handle #blogg

14 kommentarer
    1. Det er godt Ã¥ komme seg ut pÃ¥ gÃ¥tur, – jeg merker jeg skulle ha vært flinkere til det. Koselig med fugler og ekorn i nærheten. Mor hadde en tante som bodde i Drammen, men med skogen inntil huset, og der var det mange fugler og ekorn pÃ¥ fuglebrettet. God lørdag til deg! :o)

    2. Hanne Beate: Jeg bor 20 minutter med t-banen utenfor Oslo sentrum, og vi er så heldig å fortsatt ha mye skog rundt i område. Der er det mye dyr, og så ligger Østmarka like i nærheten, så det hender at både rådyr, grevling og rev kommer ruslende forbi. Ha en fin lørdag formiddag ;o))

    3. Min lille kiwi-butikk er også liten, trangt mellom reolene og så vidt at man kommer forbi hverandre. Og rett som det er står det paller, papp i veien. Man kan gå en lang tur og besøke den på veien hjem.

    4. Helge: Det er i grunnen greit at butikken er liten, men disse pallene som de setter fra seg blir et problem. Noen ganger lurer jeg på om jeg krabbe over dem, og oppå dem for å ta i det skal ha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg