Tiden sto stille

De som kjenner meg godt, vet at jeg har ganske mange klokker i forskjellige farger. Hva skal jeg med så mange kan du spørre deg selv? Jo det er for at jeg liker å matche klokken med toppen eller jakken jeg har på meg. Dette er jo selvfølgelig klokker som går på batteri, og det sier seg selv at etter en stund stopper de og batteriene må skiftes.

Jeg har brukt mye rosa og lilla på toppene mine i hele sommer, og derfor er det også de klokkene som har blitt mest brukt. I går valgte jeg en mer militærgrønn topp med matchende skinnjakke da jeg skulle ut. Det var jo da jeg oppdaget at “tiden sto stille” på alle de grønne klokkene mine…., noe måtte gjøres. 

Derfor dro jeg rett ned til Clas Ohlsson på Bryn og kjøpte 3 pakker med klokkebatterier (5 i hver), for nå måtte noe gjøres. Det var jo ikke bare de grønne klokkene mine som sto, nei det var flere. Når jeg telte opp ble 9 stykker som hadde stoppet.

Etter frokost i dag dro jeg fram batterier, klokker og skrutrekkersettet som har veldig små skrutrekkere og satte i gang. Nå som jeg vet hvordan jeg skal gjøre det, bruker jeg ikke lang tid på å skifte batterier. En av de grønne klokkene mine hadde bestemt seg for å være rampete, og nektet å åpne lokket. Den var skikkelig gjenstridig, men til slutt var det jeg som gikk av med seieren. Det var første gangen jeg byttet batteri på akkurat denne klokken, så lokket satt veldig stramt. Neste gang går det sikkert mye bedre ;o))

Før så leverte jeg klokkene hos urmaker for å skifte batteri, og når det ble for dyrt gikk jeg til de som også skifter såler og fixer andre ting av lær/skinn som har gått i stykker. Når også de begynte å skru opp prisene på skift av batteri, bestemte jeg meg for at dette burde jeg kunne klare selv.

Hos Clas Ohlsson betalte jeg 79,90,- for 5 batterier, og skulle jeg ha levert inn en klokke hos den billigste jeg har funnet i byen, ja da måtte jeg i alle fall ha betalt det og kanskje litt mer. Gjøre selv, penger spart ;o))

#klokker #batteri #bytte #står #clasohlsson #selvhjelp #gjøreselv #blogg

9 kommentarer
    1. Noe som er typisk er når batteriet går i en klokke, skal man være sikker på at noe skjer på en annen klokke f.eks. at batteriet går i den også.
      Kanskje vi kan si at tiden består? 🙂
      Jeg er avhengig av å ha klokke på hånda, for hvis jeg ikke har den maser jeg meg i hjel på de rundt meg og spør: “Hvor mye er klokka?” Litt irriterende på sikt kan man si 🙂
      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Toril sin hverdag med musikken: Jeg er som deg, bare må ha på en klokke. Føler meg naken uten, og selv om jeg kan sjekke klokken på mobilen blir det ikke det samme.

      Jeg er glad jeg tok meg bryet med å lære meg hvordan jeg skifter selv, for jammen har jeg spart mange kroner på det.

      Ha en fin søndag videre Toril ;o))

    3. Helge: Vet at mange har droppet klokke på armen, ettersom det er tilgjengelig på mobilen og andre steder. Jeg har alltid brukt klokke, og jeg føler at noe mangler hvis jeg ikke har den på. Syntes det er så enkelt å sjekke tiden ved å se på armbåndsuret . Ha en fortsatt fin søndag ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg