Jeg orker ikke lange negler lenger

For noen år siden var det utenkelig at jeg skulle ha korte negler. Desto lenger de var, desto bedre var det. Nå syntes jeg at de er i veien, og gripeevnen blir kraftig redusert. Når jeg sier at jeg vil ha dem korte, mener jeg i kant med fingertuppen eller en aning lengre.

Neglene mine hadde blitt ganske lange, og da jeg holdt på å skifte batteri i klokkene mine i går ble det litt trøblete. Jeg brukte lenger tid enn jeg pleier, og glapp batteriene flere ganger før jeg fikk dem på plass der de skulle sitte.

Derfor ble det full manikyr i går ettermiddag… Jeg pleide å klippe neglene med saks eller negleklipper, men da fliste de seg som regel opp. Jeg hadde et gammelt manikyrsett, men motoren på det var blitt så dårlig, at så vidt det var litt motstand stoppet det.  For to eller tre år siden fikk jeg et nytt manikyrsett i julegave, som hadde litt flere deler enn det gamle. Motoren er ikke supersterk, men den fungerer helt perfekt og neglene mine blir så snertne i løpet av noen få minutter ;o))

Lange eller korte negler?

#manikyr #velvære #negler #blogg

6 kommentarer
    1. Lange negler med neglelakk om sommeren, når jeg ikke er i jobb. Korte uten noen lakk i hverdagen, pga det kreves litt nøytrale hender om du skal bruke dem til tegnspråk 🙂

    2. solliv: Mine er også uten lakk akkurat nå. Hadde en heklet duk jeg skulle bli klar med, og jeg orket ikke å sitte å vente på at lakken skulle tørke, så jeg droppet det i denne omgangen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg