Outlander, da var jeg i gang igjen

I dag er 43 dager til sesong 4 av Outlander starter på Viaplay, og jeg gleder meg noe helt vanvittig. For at ventetiden ikke skal bli så lang, har jeg begynt å se serien helt fra starten igjen. Startet litt tidligere i kveld, og har nå kommet til slutten av episode nummer 3.

Serien har nesten blitt en besettelse, og jeg tror aldri at jeg blir lei den uansett hvor mange ganger jeg ser den. Jeg er ikke på noen måte alene om denne besettelsen. Jeg er medlem av et Outlander-gruppe på facebook, og der er vi over 4.000 medlemmer. Om alle er like begeistret kan jeg ikke svare for.

For de som ikke kjenner handlingen, så begynner det hele når ekteparet Claire og Frank drar til Scotland etter 2 andre verdenskrig er over. Under et besøk ved de stående stenene ovenfor byen, hører Claire lyder fra den største av stenene. Hun legger hendene på stenen, og plutselig blir hun forflyttet tilbake i tid til 1743. Mer vil jeg ikke fortelle, i tilfelle du ikke har sett serien og får lyst til å sjekke den ut.

TV-serien er bygget på bøkene til Diana Gabaldon, som er noen ordentlige murstener. Til nå har det blitt utgitt 8 bøker, og den 9’ende er under veis. Jeg har kun de 4 første på engelsk, men syntes de er tunge å lese så jeg hører dem på Storytel. Hun som leser dem der er helt fantastisk….

#outlander #tvserie #serie #tv #viaplay #scotland #bøker #dianagabaldon #besettelse #nedtelling #blogg

8 kommentarer
    1. Vettu .. jeg irriterer meg noe sykt for at hovedpersonene ikke er blitt eldre pÃ¥ disse 20 Ã¥rene som er gÃ¥tt mellom andre og tredje sesong! Tre grÃ¥ hÃ¥rstrÃ¥ pÃ¥ dama … og ikke ei rynke ekstra!! Fyttikatta!

    2. Brit: Å jeg skulle ha vært med deg <3 Ønsker å komme til Scotland jeg også, men litt vanskelig å få det til akkurat nå. Måtte se bryllupsepisoden på nytt i går, for jeg syntes ikke at jeg fikk den ordentlig med dagen før ;o))

    3. Marit: Ja, er ikke det urettferdig, hihi!! Akkurat det har vært oppe i flere Outlander fora. Mange verden over mener at det er litt for lite med noen grå hårstrå, meg inkludert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg