Det begynner å bli tomt

Det var egentlig #bikerpus som fikk meg til å dukke inn i fryseren. Hun fortalte at hun hadde tenkt å bake rundstykker, og da fikk jeg så innmari lyst på boller. Jeg har alltid noen liggende i fryseren i tilfelle noen skulle komme, eller jeg blir fysen på noe selv. Konstaterte at det ikke var mange igjen, så nå må jeg snart hente fram husmorgenet og bake en haug igjen.

Boller er alltid godt, enten man spiser de som de er eller om man har noe på eller inne i dem ;o))

Det blir ikke noe baking nå midt i uka, for det orker jeg ikke. Etter trening eller jobb er det ikke så mye krefter igjen til sånne aktiviteter. Tenker jeg tar det på søndagen jeg…. Da står jeg opp litt tidlig å setter deigen, så kan jeg finne på noe annet mens deigen hever seg. Jeg har ikke noe gjær her hjemme, tørr eller fersk, så jeg må huske å å skrive det på handlelisten min.

Licensed from: Skitterphoto pixabay.com

Baker du mye, eller blir det mest ferdig fra bakeren eller dagligvarebutikken?

#bake #boller #gjærbakst #husmorgenet #blogg

8 kommentarer
    1. <3 Godt jeg kunne sette deg på en god tanke med det innlegget! <3 Sier seg vel mest selv ut ifra innlegget jeg skrev at her i gården blir det mest ferdiglagd... :D Hehe...

    2. #bikerpus: Fint med en påminnelse vettu ;o)) Hihi, jeg bruker mye ferdiglaget jeg også, men ikke når jeg baker boller. Det er nemlig det eneste jeg får til ;o))

    3. Victoria Larsen: Jeg syntes at gjærbakst er gøy, og det er vel kanskje det jeg er best på. Eller må jeg vel med hånden på hjerte, innrømme at jeg bruker mye poser også ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg