Jeg er elendig pÃ¥ selfies…

Jeg kom meg ut av døra til slutt i dag, men det tok sin tid… Innen jeg kjørte ut av gården hadde jeg stått en stund å pratet med noen naboer, og da går klokka fort å var nesten 15. Kjørte opp til Ulsrudvannet for å ta noen bilder og for å få rørt litt på meg. Vanligvis pleier jeg å bruke Olympus kamera nå om dagen, men i dag tok jeg med det lille svarte Sony kamera.

Det tar gode bilder og jeg fikk noen fine høstbilder med meg hjem. Det som ikke ble så fint var de selfiene jeg tok, hihi de var rett og slett elendig. Selfieskjermen på kamera havner på toppen av kamera når den er brett ut, og jeg ender opp med å se opp på meg selv når jeg skal ta bilde. Jeg tok til sammen 6 bilder av meg selv, og ikke et eneste av dem klarte jeg å se rett i kamera. Ble nesten helt fiksert på skjermen på oversiden.

Jeg sto midt i skogen å så på bildene og fikk latterkrampe av noen av dem, og da måtte det selvsagt komme en dame som luftet hunden. Hun kikket undrende på meg, og jeg følte at jeg måtte forklare hvorfor jeg sto som en tulling å lo for meg selv. Damen forsto godt hun, og innrømmet at hun ikke var så god på selfie hun heller ;o))

På Olympus kamera er selfieskjermen på undersiden, og da er det enklere å få noen normale bilder av seg selv. Jeg gir ikke opp med Sony kamera heller, skal nok få det til etterhvert. Nå tar jeg meg ikke så høytidelig, og kan le god og lenge av mine feil og flauser, hihi ;o))

Hva med deg, fixer du en god selfie med fotoapparatet?

#fotografere #foto #selfie #sony #olympus #ute #tur #nøklevann #humor #blogg

22 kommentarer
    1. Har ikke fotoapparat lenger bare mobil, og på den går det rimelig greit 😀 Fin på bildene da, selv om jeg ser du titter litt i en annen retning 😀

    2. Syns bildene var flotte jeg..men skjønner hva du mener…men hjelper at du har briller som blir solbriller..sÃ¥ ser ikke sÃ¥ tydelig hvor du ser…men øvelse gjøre mester….:-)

    3. Toini: Tusen takk <3 Bildene i seg selv er vel egentlig ganske greie, det er bare det at jeg stirret opp i lufta hele tiden. Jeg skal øve masse på det, så kanskje det blir noen riktig gode selfies etter hvert ;o))

    4. #bikerpus: Jeg takker og bukker ;o)) Det er litt lettere med mobilen, og da fÃ¥r jeg det til… Med kamera mÃ¥ jeg nok øve mer, sÃ¥nn at jeg kan se dypt inn i kameralinsa og virkelig flørte med de som ser pÃ¥, hihihi!!!

    5. Anne: Tusen takk snille deg ;o)) Jeg har ikke brukt selvutløser ute noen gang, det burde fungere hvis jeg finner et sted å sette kamera. Har stativ, men det er ikke ofte jeg tar det med meg. Jeg skal nok få taket på dette etter hvert skal du se ;o))

    6. Syns du er fin på bildene jeg:) jeg har ikke peiling på hvordan jeg gjør det med kameraet mitt. Det er nok en selvutløser et sted tenker jeg. Men det har jeg ikke funnet ut av ennå.

    7. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk <3 Jeg har ikke tenkt på å bruke selvutløseren, men da må jeg ha et sted å sette kamera å det hadde jeg ikke i dag ;o)) For meg er det enklere med mobilen, kanskje for at jeg har brukt den mer.

    8. Mona Iren: Tusen takk, det var hyggelig å høre ;o)) Jeg har ikke brukt selvutløseren denne gangen, bare holdt kamera på god avstand. Her må det nok masse trening til, men jeg skal nok få det til ;o))

    9. Søte bilder og så deilig med en latter. For det ER viktig :).
      Innbiller meg at jeg er flink nok på selfier, men motivet viser være fryktelig dårlig hver gang jeg prøver ;).

    10. Bildene ble nå bra likevel synes jeg 🙂 Flott dame! Burde virkelig gått meg en tur jeg også, men jeg roter bort tiden med så mye annet ræl, jaja en dag, og da skal jeg også ta bilder, det gjør turen litt mer morsom.

    11. BforB: Tusen takk, hyggelig at du syntes det ;o)) Hihi, jeg har ingen problemer med å le av meg selv, for det er ikke manko på anledninger. Skal nok få draget på disse selfiene en gang skal du se.

    12. Veronica Rona Thomassen: Tusen takk for hyggelig tilbakemelding ;o)) Egentlig har jeg mest lyst til Ã¥ sitte i godstolen med PC’n i fanget eller et hÃ¥ndarbeide, men hvis jeg ikke skal stivne helt mÃ¥ jeg tvinge meg ut for Ã¥ rør pÃ¥ meg ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg