Rydde og kaste dagen…

Med det samme jeg sto opp i dag fant jeg fram søppelsekker, og gikk ut på balkongen for å å fjerne de helt inntørkede sommerblomstene. Jeg skulle ha gjort det for lenge siden, men det har bare blitt med tanken. Blir litt sånn innimellom når kroppen ikke fungerer helt som den skal….

Jeg  har ikke kjøpt noe høstlyng til kassene enda, men det skal jeg gjøre etter jobb i morgen tenker jeg. Skal se på noen nye blomsterpotter til kassene også, ettersom de jeg har er gamle å begynner å bli litt sprø. Er litt bekymret for at de ikke skal holde igjennom vinteren.

Etter at jeg hadde gjort meg ferdig på balkongen gikk jeg løs på kjøleskapet, for dessverre så var det noen produkter som hadde overgått sin besøkelsestid. Det hender at ting havner bakenfor andre matvarer og blir glemt.

Om litt skal jeg dukke inn i fryseren og gjennomgå det som ligger der, for jeg er redd at noe har ligget der litt for lenge også. Fryseren må ises av, og da er det greit å se om det er noe som må fjernes. Mindre ting som må bæres ned i den store fryseren i kjelleren mens den oppe sakte men sikkert ises av.

Ute er det en disig, litt tåkete dag med rå luft, selv om gradene ligger på + 13. 

#høst #rydde #kaste #planter #blomster #lyng #natur #blogg

10 kommentarer
    1. selv om det kunne vært gjort før så er det en deilig følelse å bli ferdig med det, vekk med det gamle. Har noen sånne økter nå og da jeg også. Har noen bittesmå prosjekter jeg skal gjøre i hagen før jeg er klar for vinteren, får se om det ikke blir gjort denne uken, hodet vil men kroppen gidder ikke.

    2. Kaste det som man ikke bruker er en fin ting. Kan andre bruke noe av det er det enda bedre. Fant et lite skrin som en nabo hadde kasta og bruker det til noe i boden. MĂĄ ta boden min snart.

    3. Ja det er godt med en opprydning…Jeg skal ogsĂĄ rydde i frysern igjen snart..mĂĄ bare fĂĄ plass i søpla..for jeg har jo rydda overalt ellers…og fĂĄtt ned i søpla…

    4. Veronica Rona Thomassen: Veldig godt at det har blitt gjort, og rett etter jobb drar jeg av sted ĂĄ kjøper høstlyng… Det blir bra vettu ;o)) Neste prosjekt er ĂĄ rydde i bedet, og jeg bør ikke utsette det for lenge. Gjorde det i fjor, og da kom snøen ĂĄ overrasket meg…

    5. Helge: Jeg har mye mer igjen ĂĄ rydde, men jeg fĂĄr ta det litt etter litt. Ikke noe vits i ĂĄ overdrive heller. Det hender jeg tar en tur innom Fretex, og der kan man finne mye fint ;o))

    6. Toini: Jeg gruer meg nesten til å ta fryseren, for da må jeg bære ned det som er der i kjelleren. Det er en tung jobb, puh.. Det var ikke så mye som kunne kastes i den, så det blir litt av en jobb å bære det ned.

    7. frodith: Et ordentlig “møkkavær” var det, et sĂĄnt som man blir trøtt og uopplagt av. Veldig fornøyd med alt som havnet i søpla, og mer skal det bli ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg