Høstforkjølelsen er et faktum

Da var jeg godt i gang igjen med feber, nysing og hosting…..  Det begynte allerede på mandagen med tørrhoste og at jeg var litt slapp, før det utviklet seg til en skikkelig forkjølelse på dagen i går. Jeg kom meg igjennom arbeidsdagen min, men når jeg kom hjem pakket jeg meg godt inn i et par fleezepledd å sank sammen i godstolen. 
 
Ut over kvelden steg feberen bare høyere og høyere, så mesteparten av kvelden ble brukt til å sove å slappe av.
 

Licensed from: Myriams-Fotos pixabay.com

Nå på formiddagen er ikke det ikke feberen som plager meg mest, nei det er nesen som renner som en lekk hageslange. Håper at det fortsetter på den måten, for da blir det en kortvarig forkjølelse. 

Jeg har en viss formening om hvorfor jeg ble dårlig akkurat nå. På lørdagen var jeg jo i Folketeateret, og akkurat der vi satt var det veldig varmt å flere enn jeg satt å viftet med billetten for å avkjøle seg. I pausen sto vi like ved baren under en aircondition som virkelig blåste kald luft. Det var deilig men jeg ble veldig kald, og så var det inn igjen i den varme salen. Slike skiftninger i temperaturen tåler kroppen min dårlig dessverre.

Skal bruke dagen i dag på slappe, sånn at jeg er klar for hverdagen igjen i morgen.

#helse #syk #forkjølet #hoste #sår #hals #feber #blogg

12 kommentarer

Siste innlegg