Kortene er tomme…

I mai 2017 hadde jeg et rundt jubileum, (ikke alder) og da fikk jeg 3 gavekort på en ganske pen sum tilsammen. Kortene ble liggende i over et år innen jeg begynte å bruke dem. Jeg hadde gått å ønsket meg helt nye møbler til “kontoret” mitt lenge, og i juni i år ryddet og tømte jeg rommet. Så dro jeg på IKEA å kjøpte to romdelere, en seksjon, skuffeseksjon og skrivebord. Alt i hvitt, og det ble så fint ;o))

I forrige måned kjøpte jeg en ny 17 mm linse til Olympuskameraet mitt, som jeg har vært veldig fornøyd med. Etter det kjøpet var det igjen 1.629,-.

Så er det jo også sånn at slike gavekort ikke varer evig, og mine utgikk per 31.10.18 altså i dag. Derfor måtte jeg forte meg å bruke opp beløpet, ellers ble det slettet. I går kveld satt jeg å tenkte hva jeg skulle kjøpe, og kom etterhvert på at jeg trengte et nytt krumkakejern siden det gamle ble kassert her i sommer. I tillegg har jeg ønsket meg nye kasseroller, sånn at jeg kunne kvitte meg med de gamle og slitte som jeg for det meste har arvet etter min mor. Jeg viste at jeg kunne få tak i begge deler hos Jernia, for det dumpet nemlig ned et reklameblad i postkassen i går som fortalte meg det ;o))

Jeg dro ned på Tveita, ettersom det var nærmest og jeg orket ikke å dra så langt unna siden kroppen ikke var helt i humør i dag. Rått og kaldt er nemlig ikke noe som passer så veldig godt, dessverre….

De hadde bare et merke krumkakejern, Wilfa, men det hadde jeg sett på før å var bestemt på å kjøpe. Vet ikke om det var tilbud eller om jeg betalte full pris, men det kostet nå 399,- De hadde flere sett med kasseroller, men jeg gikk for det rimeligste som kostet 1.100,-. Her fikk jeg 5 kasseroller fra liten til relativ stor. De hadde en tykk og god bunn, noe som gjør at maten ikke så lett brenner seg.

Når jeg hadde dratt igjennom begge kortene hadde jeg 29,- igjen, så man kan vel si at de var tomme. Jeg syntes i grunnen jeg har brukt pengene fornuftig, og ikke kjøpt noe tull. Litt stolt av meg selv der altså ;o))

Da jeg skulle bære den tunge esken med kasserollene ut i bilen, bannet jeg litt for meg selv og angret bittert på at jeg ikke tok med meg bagasjetrallen. Esken var alt for tung for meg, og jeg fikk så vondt i nakken at jeg måtte hvile meg en lang stund da jeg kom hjem, før jeg orket å rydde ut de gamle kasserollene mine. Nå er de nye på plass, og de gamle stappet ned i esken i vente på at jeg skal kvitte meg med dem.

#gavekort #jubileum #handle #shoppe #kasseroller #krumkakejern #wilfa #jernia #smerter #sliten #blogg

12 kommentarer
    1. Greit å ha litt penger som MÅ brukes opp av og til..hehe.. Hørtes ut som du har brukt dem fornuftig 🙂 Blir mye god mat med nye kasseroller nå da.. God bedring med nakken <3

    2. fruensvilje.blogg .no: Ja jeg syntes i grunnen det selv også, at jeg var fornuftig, for det er veldig lett å bruke slike kort på bare fjas. Hehe, ja jeg kunne jo ha tatt en slikkepott eller øse, men jeg har så mange. Fikk tilbud om sånn trerulle med klype til krumkakene, men jeg har en sånn. Liker ikke å bruke den, for jeg får det ikke til. Bruker den gode gamle som er etter min mor uten klype…., det går som en drøm ;o))

    3. annebe: Tusen takk ;o)) De kom godt med disse pengene på gavekortene, og det ble virkelig bare fornuftige ting også. Nå er jeg ikke den store amatørkokken akkurat, men det skal nok bli noe matlaging tenker jeg ;o))

    4. Godt å ha slike gavekort tilgode, og flott du rakk å bruke dem, for er nok mange som går i den “fellen” å glemme utløpsdato. Tenker butikkene tjener godt på det… Flotte ting du fikk kjøpt også

    5. Så deilig å få brukt det…Jeg har glemt noen sånne oppgjennom årene, og det er surt…Men ikke på så stor sum da…Da hadde jeg nok husket…hihih..Flotte ting du har fått kjøpt deg, og kjeler er noe jeg også skulle ønske jeg kunne bytte ut…å få bare like, og gode…..

    6. Veronica Rona Thomassen: Det kommer helt garantert et innlegg om egenstekte krumkaker, for nå har jeg endelig fått et ordentlig jern. Med det gamle fikk jeg lyse på kaker på den ene siden, og nesten overstekte på den andre… Ikke noe å legge på kakefatet nei, hihi!

    7. maiken: Ja de kom veldig godt med gavekortene nå :o)) Veldig fornøyd med tingene jeg kjøpte, og du skal ikke se bort i fra at Dronningen av ferdigmat lager et par innlegg av ting laget fra bunnen av ;o))

    8. solliv: Det er ikke så mange kaker jeg baker til jul, men krumkaker er et MÅ syntes jeg. I fjor fikk jeg noen av en venninne, men i år skal jeg steke en stor ladning så jeg har ;o))

    9. Toini: Ja det er ordentlig surt å glemme disse kortene, uansett beløp. Har gjort det ved et par anledninger… Veldig fornøyd med kjøpet mitt i går, noe jeg virkelig trengte. Jeg hadde også kjeler som ikke var fra samme merke, og som ikke helt passet opp i hverandre i skapet. Så nå må jeg kanskje begynne å briliere på kjøkkenet…. ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg