Jeg har alt bestemt meg

Hvert eneste år så lenge jeg kan huske, har det å velge medisterpølse til jul vært en stor greie. Det er ikke hva som helst som skal stå på julebordet hos meg nei. Derfor har jeg hvert eneste år en smakstest over de forskjellige merkene, men i år er hele testen avblåst for jeg har allerede bestemt meg.

Forrige dagen oppdaget jeg at Gilde’s julemedisterpølser hadde kommet i hyllene hos Meny. Jeg klarte bare ikke å vente å kjøpte et par pakker. I dag stekte jeg opp den første pakken til middag… Åååååå, så god den var, nam nam! Jeg tenkte først at jeg skulle ta opp noen medisterkaker fra i fjor og koke opp en pakke med surkål, men lot det være. Tenker at jeg tar den siste pakken på søndagen, og skal jeg virkelig kose meg å lage et lite minijulebord bare til meg selv ;o))

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men bare MÅ fjerne skinnet på pølsene innen jeg steker dem. Vet det er mange som ikke gjør det, og bare deler dem opp å slenger dem i pannen. Jeg får nesten noja når jeg får det servert, for den gode stekesmaken er jo ikke der!!

Har du en favoritt medisterpølse, eller kanskje du lager den selv?

#julemat #medisterpølse #julemedister #middag #smake #gilde #blogg

16 kommentarer
    1. Så lurt! Det har jeg i grunnen aldri tenkt på å gjøre, men jeg er helt enig med deg. Det blir vanlig praksis her heretter.
      Jeg pleier å kjøpe Gilde. Jeg er ikke så veldig glad i medisterpølser, men de MÅ til i lefserullene. (Som jeg eeeeeelsker)
      HÃ¥per kvelden din er fin! Klemmmmm <3

    2. Jeg foretrekker også medisterpølsene til Gilde, og skinnet tas av før steking. Deler de også gjerne i to, og steker på begge sider.

    3. Det er mangt et tilbud i butikkene før jul og mindre blir det ikke siden jula starter tidlige og tidligere for hvert år. Men man må planlegge og tenke på at alt koster. Derfor kan det være lurt og være tidlig ute med alt. Mat kan fryses og desto mindre stress i desember. Gavekort kan være tingen men kan bli fort lei de for som du skriver kan man fort glemme de og da er de tomme. Bare jeg blir ferdig med tannlegen skal jeg planlegge litt, sjekke dressen, støvsuge lommeboka og lage en plan. Ha en fin dag.

    4. Jeg har ikke tenkt over at det er forskjellige smaker pÃ¥ medisterpølsa..men medisterkaken der mÃ¥ jeg ha de fine…ikke de grove…Namm…mÃ¥ jo prøvesmake ja…hihih

    5. Ei_heks: Ny førjulstradisjon hos deg nå, så bra ;o)) Det er nok som regel Gilde som har gått av med seieren, men et par ganger har Finsbråten vært et hakk bedre. Jeg elsker medisterpølse, såpass mye at hvis jeg ikke fikk det på julebordet ville jeg blitt veldig lei meg, hihi!!

      Ha en nydelig torsdag ;o))

    6. Helge: Dessverre så starter jula tidligere og tidligere som du sier for hvert år. Julegodter, drikkevarer i matbutikkene, og julepynt og juletrær på hagesenteret og hos Clas Ohlsson, huff. Jeg pleier som regel å kjøpe inn medisterpølser og ribbe i begynnelsen av desember, og legge det i fryseren. Så steker jeg medisterkakene selv, for de syntes jeg blir best.

      Jeg har glemt et par gave kort som ble liggende, og det var sure penger Ã¥ miste… Tannlegen er viktig Ã¥ gÃ¥ til Ã¥ fÃ¥ stelt og ordnet tennene. Dyrt, men verre blir det om man ikke gÃ¥r.

      Ha en fin torsdag ;o))

    7. solliv: Det er som regel Gilde som går av med seieren i smaktesten min hvert år, med noen få unntak ;o)) Jeg vet om flere som ikke fjerner skinnet på pølsene, og som så rart på meg når jeg sa at jeg gjorde det. Syntes nesten det smaker som om de bare er kokt i vann, hvis jeg ikke tar skinnet av ;o)

    8. Toini: Det er nok litt forskjell i smaken pÃ¥ disse julemedisterne, som sikkert beror pÃ¥ at de krydrer forskjellig. Jeg mÃ¥ ogsÃ¥ ha de fine… Hadde kjøpt feil en jul, og det ble liksom ikke helt det samme, hihi!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg