Et lite pysj innlegg

Jeg har alltid hørt at når man kommer til den alderen jeg er nå, i slutten av 50 årene, så må man regne med at hverdagen ofte blir ødelagt av hetetokter. Dager hvor svetten siler i strømmer, uansett om det + 25C eller – 25C ute. Da jeg var yngre var jeg veldig varm av meg, så jeg nærmest gruet meg til tiden skulle komme.

Nå er jeg kommet dit, men noen hetetokter har jeg ikke merket noe til. I stedet fryser jeg, så jeg må kle på meg kjukke jakker inne. Selv når varmeovnene er skrudd ganske høyt opp. Av to onder, så må jeg vel innrømme at jeg foretrekker å fryse. Når jeg skulle legge meg i går kveld, måtte jeg dukke inn i skapet å finne noe varmere å ta på meg enn nattkjolen min.

Jeg viste at jeg hadde i alle fall 2 pysjer inne i skapet, men om de passet lenger var jeg ikke like sikker på. Begge to ble kjøpt i London for flere år siden, men hadde aldri blitt brukt. Den ene er kanskje mer en kosedress enn en pysj. Jeg fisket fram den tynneste av dem, og fant til min store glede at den passet perfekt.

Nå er ikke jeg av de som pleier å legge ut så mange bilder av meg selv, men av og til byr jeg på meg selv. I dag bestemte jeg meg for å gjøre akkurat det, så derfor kommer det en selfie i pysjen, bare for at den (ikke jeg) er så søt ;o)) Jeg sjekket lappen i overdelen, og ser at den ble kjøpt hos Marks & Spencer. Denne pysjen er ikke så kjukk, men allikevel lun nok til at jeg fort fikk varmen da jeg krøp under dyna i går kveld ;o))

#pysj #nattøy #kos #velvære #hetetoker #fryser #blogg

6 kommentarer
    1. solliv: Vet du, pysjen er så myk og behagelig å ha på seg. Jeg bare digger den. Jeg syntes jo de pysjene som er i litt fastere stoff er fine også, men ikke like myk og behagelig.

      Du får sette pysj på ønskelisten, så kanskje du får en vettu ;o))

    2. Ja den alderen er jeg også..og jeg har virkelig fått svetten..MEN jeg kan også fryse…termostaten er helt i krøll…Flott pysj..har mange sånne jeg..bruker det som kosedresser…”mysedress”

    3. Toini: Da jeg var yngre trodde jeg faktisk at alle damer fløy rundt å svettet, når de kom opp i vår alder. Nå har jeg leste at det ikke er tilfelle, og det er slettes ikke uvanlig at man fryser i stedet for å svette.

      Pysj er behagelig, og kan like gjerne brukes som kosedress inne. Den andre jeg har er en ordentlig vinterpysj som til og med er flosset inne. Rød som den er, passer den fint i jula, hihi!! Hvis den passer, kan det hende det kommer et pysj innlegg til ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg