I dag starter det

Om en uke har vi desember og førjulstiden er i gang for fult, og innen den tiden skal heimen vaskes og pyntes så det ligner det rene julehuset. Jeg er jo så begeistret for jula at her henges røde julegardiner i alle vinduer, nisser og masse annet pynt over alt. Det er noe lunt og godt når jula og alle lysene flytter inn ;o))

I dag starter jeg med å skure ned badet fra topp til tå…. Det kommer til å holde med det, for kroppen min orker ikke at jeg overdriver. Badet mitt er ikke så stort så enkelte steder er det trangt å vanskelig å komme til, og er du stiv i kroppen er det en utfordring. Jeg ser det som en treningsøkt, og håper at jeg klarer å gå oppreist når jeg er ferdig!!
 

Licensed from: cgerdesign pixabay.com

I går satte jeg meg ned å laget en plan for når jeg skal gjøre hva denne uken, når det gjelder å vaske, stryke og henge gardiner, pynte og ikke minst henge ut julebelysning på balkongen. Jeg har ikke pleid å ha noen plan, men i år syntes jeg det var greit. Den kommer til å bli fulgt til punkt og prikke. I planen har jeg tatt med hva jeg skal handle inn til jul, de få tingene jeg skal bake osv.

Nå blir det lunch før skurebøtta blir hentet fram ;o))

#rengjøring #vaske #bad #jul #førjulstid #planlegging #blogg

18 kommentarer
    1. Jeg begynte så smått i helgen jeg med litt rengjøring. Vi tar det meste om våren, og nå tar vi det nødvendigste til jul. Hadde tenkt å rengjøre teppegulvet, men det er ikke snø her. Det må vente til snøen kommer.
      Stinkmusen ble postet i dag, men jeg advarer at det stinker slik at du er forberedt på det 🙂
      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Jeg sjekka dressen i går og den var litt liten. Håper det er salg et eller anna sted. Leiligheten trengs stadig vekk vasking men tar det lit innimellom. Syns jeg bør gå lit med slips i jula, har 8 slips i skapet men bruker de sjelden. rene meg litt på slipsknuten og den husker jeg igjen. Men det er kjekt med penklær som sitter, plutselig må man i en begravelse og da må man kle seg deretter, litt kjipt at man bruker den samme dressen i begravelse som på fest. Man må tenke litt på det også…

    3. solliv: Første oppgave på lista er tatt, og badet er skinnende rent. Jeg skal ta og gjøre rent på soverommet og kontoret mitt i morgen, så er det igjen kjøkken og stua på onsdagen. Da skal jeg også stryke julegardinene og henge dem opp. Etter det kan jeg senke skuldrene, for da kan bare kose meg med pynting på fredagen ;o))

    4. Toril sin hverdag med musikken: Jeg jobbet så svetten silte i dag når jeg tok badet. Nå er det skinnende rent, og i morgen og onsdagen blir resten av huset tatt. Så blir det pynting på fredagen…. Pleier jo å gjøre sånt på lørdagen, men jeg har planer om å stikke opp å hilse på deg den dagen ;o))

      Det blir spennende å ta med musepakken inn…, kanskje jeg skal gi den til pusene så kan de prøve å pakke den opp selv ;o)) Husker søskenbarnet mitt pakket inn en bit med lungemos i julegave til katten sin Festus, han ble ellevil når han selv fikk pakke opp…. Å det klarte han med glans ;o))

      Ha en fortsatt fin mandagskveld ;o))

    5. Helge: Jeg var effektiv med vask av badet, men det tok en time for jeg var grundig. Ja penklær må man ha i skapet, for man vet aldri når man får behov for dem. Jeg skal bruke noen av mine i midten av desember, da jeg skal møte jentene jeg gikk på skolen med i 9 år. Gleder meg til den treffen ;o))

      Har du vurdert å se etter dress hos en av disse Outlet utsalgene. Der kan du jo få en strøken merkedress til halve prisen?

    6. fruensvilje.blogg .no: Jeg ble ganske svett og varm når jeg vasket, og tok meg en lang varm dusj når jeg ble klar. Det luktet rent og godt… Når hørtes det ut til at badet var riktig ille i forveien, men det var ikke det ;o))

      Jeg skal også ha lys på balkongen, noe jeg hadde tenkt å gjøre på lørdagen. Så fikk jeg et spørsmål fra Toril, som har bloggen Toril sin hverdag med musikken og kattene, om jeg hadde lyst til å møte henne under katteutstillingen i helgen. Det har jeg bestemt meg for å gjøre ;o)) Derfor må jeg se å få opp lysene på fredagen i stedet ;o))

    7. Marit: Jeg har egentlig ikke lyst for jeg vet hvor sliten jeg blir, men det er en stund siden jeg vasket grundig i kriker og kroker. Så derfor tar jeg jobben før jul i år ;o))

    8. Toini: Jeg kommer nok ikke til å dra fram alle møbler å vaske bak…, for det orker jeg ikke. Det skal jeg gjøre til våren. Jeg er flittig bruker av “HR Swiffer”, men det må litt såpe og vann til innimellom. Nå er det på tide med det ;o))

    9. Elevele: Jeg pyntet heller ikke før ut i desember før, men jeg har så mye pynt å syntes at det var så mye jobb for bare et par uker. Derfor pynter jeg alt til 1. desember i stedet… Det eneste som jeg venter med er juletreet, for det er for tidlig ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg