Jeg har vært opptatt

De siste dagene har jeg virkelig vært opptatt, for det meste med høy feber som gjorde at jeg ikke kom i mål med julepyntingen min før i dag. Planen var jo at jeg skulle ha alt klart på fredagen, men sånn skulle det ikke gå. På torsdag på veg hjem fra jobb, begynte jeg å hoste og nyse som besatt, og innen jeg hadde klart å komme meg hjem var feberen gått i taket. Resten av den kvelden lå jeg rett ut…

Med feberhete kinder sto jeg opp på fredagen, og tok ned gardinene i alle rommene å hentet fram julegardinene mine. De jeg har i stua trenger ikke strykes, men i de andre tre rommene må dessverre jernet fram. Jeg svettet og strøyk og klatret opp og ned av gardintrappen for å få opp gardinene. jeg klarte det men var helt utslitt etterpå.

På lørdag var feberen litt lavere, og jeg fikk vasket ned hele huset. Vel og merke ikke i alle kriker og kroker, noe som får vente til lysere tider. Ettersom formen ikke var på topp, tok jeg det med ro og brukte 4,5 time på det.

I dag var feberen borte, så tidlig på formiddagen slepte jeg opp de 4 boksene med julepynt, samt belysningen ute på balkongen. Sistnevnte hadde jeg flere av, men sjekket dem alle sammen og sorterte ut de som ikke fungerte lenger. 

Jeg må innrømme at jeg er veldig glad for at julepynten står i kjelleren, 2 trapper ned i stedet for på loftet som er 5 etasjer opp. Det var tungt nok å få alle boksene opp, men jeg klarte det da til slutt.

Omtrent alle naboene mine her i borettslaget, og de som bor på andre siden av gaten har julebelysning med hvite lamper. Ikke denne dama her vettu. Jeg elsker farger, og har ikke noe problem med å skille meg ut. Ble ikke så fornøye med lenken jeg festet under vindu, men det er for mye styr å ordne alt sammen nå. Det ble endel turer opp og ned av gardintrappen i dag også innen jeg var ferdig. 

Denne julekransen var noe av det første jeg hengte opp. Den fikk jeg i julegave av niesen til Anne for et par år siden, og hun har laget den selv. Den hadde også vært veldig fin å hente på ytterdøren, men der har jeg allerede en krans som jeg er så fornøyd med som er litt mindre.

Sånn ble stua sett fra balkongdøra. Jeg prøver alltid å strebe etter å pynte på samme måten vært år, men jeg ender alltid opp med å sette pynten på forskjellige steder. Uansett så ble jeg veldig fornøyd i år allikevel ;o))

Her hos meg har jeg både nye og gamle møbler, og dette er det gamle blomsterbordet etter mamma. Jeg bruker det ikke som det lenger, men setter heller pynt på det. Under glasshyllen er det montert lys, men jeg kan ikke bruke det for støpslet er ikke jordet å passer ikke inn i noen av kontaktene. Jeg har ment å skulle bytte det ut, men har ikke kommet så langt enda.

Noen av nissene mine, som har fått plass på krakken i entreen. Syntes de passet så fint der på det grå trekket. Ellers så er det ganske mange nisser omkring i heimen. Jeg elsker nissen, og har den i alle størrelser og utforminger ;o))

Nå kan jeg lene meg tilbake og bare nyte førjulstiden med litt baking, handle julegaver og annet som hører med til denne tiden. Akkurat det er det som er så fint med å pynte så tidlig, da slipper jeg alt det stresset som ofte blir de siste dagene før jul.

Det er kun en ting jeg må ordne i morgen, en ny adventslysestake til kjøkkenvinduet. Jeg sjekket alle stakene før jeg plasserte de i vinduene, og da var alt OK. Da jeg skulle slå den på til morgenen i dag var det ikke liv i den. Mest sannsynlig er det en knekk på ledningen, og da jeg sjekket den var det kontakt. Jeg vil gjerne ha en som er maken, og vet at det har de på Rusta.


#jul #vaske #ordne #pynte #julepynt #belysning #jobbe #førjulstid #blogg
 

12 kommentarer
    1. ja vi er forskjellige ,jeg liker å være ferdige med julegavene til advent for det forbinder jeg med stress,pynte gjør jeg litt til hver søndag i advent,men nissen må vente til lillejulaften :=) kos deg i juleheimen din du ,så håper eg du holder deg friske

    2. SÃ¥ fint med all julepynten, – koselig nÃ¥r den tas fram. Foreløpig er det bare adventsstaker og -stjerne som har kommet fram her. Den ene fungerte ikke, men da jeg fikk byttet en pære sÃ¥ var den iorden.

    3. Mye fin pynt der. Leit at du ble syk så jeg håper du er bra igjen nå. Flere i nabolaget har pynta balkongen med lys, noen mere enn andre. Et fint syn i mørke men jeg venter helt til jula med pynting. Må vaske her flere ganger før jula kommer. Men nå må jeg fare. Ha en fin dag.

    4. fruensvilje.blogg .no: Jeg er jo ikke vokst opp med tradisjonen, av å pynte til 1. desember. Det meste ble nok pyntet like oppunder jul. Siden det kun er meg som må slepe på tunge bokser og klatre opp og ned, bestemte jeg at jeg heller vil stresse så tidlig, så blir jeg ikke så sliten når julen kommer.

      Har ikke kjøpt julegavene enda, men jeg vet hva jeg skal kjøpe til de fleste. Det tror jeg er første gangen ;o))

    5. Hanne Beate: Det er koselig når julepynten kommer fram, og nå kan jeg nyte den i 1 mnd. Jeg måtte kjøpe ny lysestake til vindu på kjøkkenet i dag. De hadde ikke akkurat maken, men samme merke med rosemaling på som de andre jeg har ;o))

    6. Helge: Tusen takk ;o)) Jeg er feberfri så det er over for denne gangen, heldigvis! For mye lys utendørs er ikke pent, for det skal lyse i mørke og ikke belyse hele huset og hagen. Håper din dag ble fin ;o))

    7. BforB: De fleste gjør nok som deg, og det gjorde vi her også når vi var flere. Feberen har dratt sin kos, og jeg er i relativt grei form igjen. Ha en fin ettermiddag og kveld ;o))

    8. Ja her var det full jul i stua! hihihi…jeg orker ikke sÃ¥ mye jul enda…mÃ¥ vente litt nærmere jul..men ser at flere og fler pynter ferdig i desember….Flott ser det ut…og du mÃ¥ ha god bedring!

    9. Toini: Tusen takk ;o)) Jeg er jo ikke vant med fra barndommen at jula flyttet inn så tidlig. Ettersom helsa begynte å svikte, så ble jeg så sliten av å pynte like oppunder jul at jeg ikke helt klarte å nyte det. Derfor blir det så tidlig, og så kan jeg jo pakke den bort igjen rett over nyttår. Da er jeg stort sett fornøyd ;o))

    10. Så fin juleleilighet du har fått. Her har jeg bare så vidt begynt. Bare fått opp ei stjerne i det ene vinduet og byttet gardiner der. Resten kommer litt etter hvert:-)

    11. Mona Iren: Tusen takk ;o)) De siste årene har det blitt sånn at jeg pynter alt, bortsett fra juletreet til 1 desember. På den måten slipper jeg å stresse og bli utslitt de siste dagene før jul. Har så mye pynt ser du, at det blir for mye for meg ellers.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg