Er jeg mer heldig i år?

Hvert eneste år kjøper jeg Flax skrapekalendere, og hvert eneste år ender jeg opp i tap. Akkurat det er jeg forberedt på, og forventer ikke å finne de store tallene på kalenderne. Når jeg har skrapet den siste luken, sier jeg til meg selv at dette gidder jeg ikke å gjøre et år til.

Så nærmer vi oss desember, og jeg klarer ikke å la være å kjøper kalendere. Ja i flertall…. Til meg og til hver av kattene, hihi! Jeg har sagt at dersom det skulle bli noe premie på de som jeg skriver kattenes navn på, så skal jeg bruke pengene til å kjøpe noe til dem. Et år vant jeg såpass at det var nok til en pose med tørrfór til dem. Det var vel den eneste og siste gangen jeg gikk med overskudd tror jeg ;o))

I tok jeg på meg spanderbuksene og kjøpte to til hver av oss, så får vi se da vettu om det gir noe avkastning. Mest sannsynlig så gjør det ikke det…. Skulle det derimot bli noe premie, så er det bare et bonus.

Bruker du penger på skrapekalender i desember?

#kalender #skrapekalender #flax #vinne #tape #penger #premie #desember #blogg

18 kommentarer
    1. Kjøper sjelden eller aldri skrapelodd. Det gjør samme nytte hvis man leverer en lottokupong. Vinner man noe så er det fint men det blir kun de små beløpene. Jakten på den store gevinsten er der hele tiden. Penger skaper mere trygghet enn lykke. Men du verden så deilig det hadde vært hvis jeg vant f.eks 2 mill kroner i lotto. Man kan håpe og leve på drømmen. Ha en fin dag.

    2. Jeg vet om flere som kjøper Flax-kalender, men jeg har ikke gjort det. Det er noen år jeg har kjøpt kalender av et skolekorps, hvor det er loddnr., men har ikke vunnet noe. Likevel kan det jo hende, og artig med noe som er litt spennende. Jeg har for øvrig vunnet et par ganger på sånn basarbok, hvor man kjøper et visst ant. lodd og skriver seg opp i ei bok. I år er det bare junior som har kalender, èn med sjokolade og èn med dyrefigurer.

    3. Helge: Det er alltid koselig Ã¥ sitte Ã¥ dagdrømme om hva man skal gjøre, hvis man vinner den megastore gevinsten… Allikevel mÃ¥ man være realist, for det er svært fÃ¥ som fÃ¥r oppleve det. Selv vet jeg at utmerke godt at det blir et underskuddsforetagende, men det er nÃ¥ litt spenning Ã¥ sitte Ã¥ skrape over en kopp kaffe ;o))

    4. Hanne Beate: Jeg vet jo at det egentlig er et underskuddsforetagende å kjøpe disse skrapekalenderne, men så er det jo gøy å sitte å skrape å håpe. Jeg har like stor sjanse som alle andre til å vinne, og det er vel derfor jeg velger å kjøpe nå til jul. Ellers så kjøper jeg aldri skrapelodd.

      Som barn var jeg heldig og vant vær gang jeg kjøpte lodd. Dessverre forsvant det hellet etter hvert som jeg ble eldre.

    5. En sjelden gang kjøper jeg et skrapelodd, men nå er det en stund siden. Jeg har aldri vunnet mer enn femti kr på dem. Du har i alle fall den lille spenningen, uansett om det blir gevinst eller ei! 🙂

    6. Jeg har også alltid flaks-kalender, men i år blei de utsolgt :O Og jeg har ikke somlet meg til å lete i andre butikker :/
      Håper dere vinner alle sammen 😀

    7. karidansen: Jeg pleier heller ikke å kjøpe vanlige skrapelodd, det blir bare til jul hvor jeg kjøper disse kalenderne. Det er så koselig å sitte på kjøkkenet med en kopp kaffe og skrape å håpe på at det blir en gevinst. Vi får se om jeg er så heldig denne gangen, hadde jo vært gøy da ;o))

    8. Elevele: Av erfaring så forsvinner kalenderne ganske fort. I fjor holdt jeg på å ikke få tak i, og jeg har ikke tall på hvor mange steder jeg var før jeg fikk tak i

      Vi får krysse fingre og poter å håpe på at en av lukene slår inn ;o))

    9. Åja, det har jeg aldri opplevd. Og jeg pleier alltid å være litt treig- kjøper gjerne ikke før mellom 1-5 desember. Men i år var de tomme den 2 desember når jeg spurte :/

    10. Lykke til med skrapinga! Jeg har pleid Ã¥ kjøpe en slik til gubben hvert Ã¥r, men i Ã¥r har han flyttet ut sÃ¥ da ble det litt rart Ã¥ kjøpe til seg selv. Kanskje til neste Ã¥r…

    11. Lykke til! ja jeg kjøpte til oss alle i huset noen Ã¥r…og sendte til barna til Bjørn..men nÃ¥r ungdommen begynner Ã¥ skrape alle med engang.ja da er det ikke noe gøy..sÃ¥ da fÃ¥r de heller et skraplodd til jul…SÃ¥ kan de være heldig Ã¥ vinne masse! men…er vel ikke store sjansen…

    12. Toini: Tusen takk ;o)) En kollega jeg hadde for flere år siden, pleide å kjøpe skrapekalender og sjokoladekalender annet hvert år til oss. Noen klarte jo ikke å styre seg, og skrapet alt på en gang og likeledes spiste opp all sjokoladen. Da var liksom poenget borte, men hver sin smak hihi!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg