Sykemelding til besvær

I går fortalte jeg at ting ikke hadde gått så greit med med sykemeldingen for november måned. Etter en telefon til NAV fikk jeg vite at pga av en avkryssningsfeil av legen, så ble ikke “Søknad om sykepenger” sendt meg i slutten av måneden. Jeg fikk jo kontaktet legekontoret slik at legen skulle sende inn sykemeldingen på nytt.

Det skjedde ikke noe i går så jeg regnet med at han ikke rakk det. Derfor satt jeg hele formiddagen og sjekket mobilen om meldingen fra NAV skulle komme, men den kom aldri. Jeg var jo også inne å sjekke på NAV sine sider for å se om den lå der, men nei. Til slutt ringte jeg til legekontoret igjen, og fortalte hva som hadde skjedd eller ikke skjedd. Litt senere ringte fastlegen min meg tilbake, og fortalte at de hadde problemer med å sende over sykemeldinger elektronisk. Jeg var ikke den eneste som hadde ringt inn og klaget. Vi ble enig om at sykemelding ble printet ut i papirform, så kunne jeg levere den til arbeidsgiver på den måten osv.

Jeg tenkte jo på om alt dette ville ha noen effekt på lønnsutbetalingen i desember, så jeg ringte til HR avdelingen på jobben for å sjekke. Iflg dem så hadde det ikke det, så lenge maksdatoen for sykmeldingen min ikke var passert. De var allikevel litt usikker på om avdelingen som hadde med sykemeldingene å gjøre ville godta min på papir. Så jeg fikk beskjed om å sende dem en mail for å spørre, noe jeg også gjorde når samtalen vår var over.

Alt dette tok tid, og jeg var så stresset før og mens jeg holdt på at jeg nesten følte meg dårlig. Da jeg hadde fått svar på dette med lønnen klarte jeg derimot å slappe av litt. Det var jo det jeg var mest bekymret for.

Etter noen gråe og triste dager, fikk vi det strålende været i dag. Utpå ettermiddagen sprakk det opp, og himmelen ble helt blå uten en sky og sola tittet fram en stund før den gikk å la seg bak Manglerudåsen. Hører at flere har fått full vinter hos seg, og skal jeg være ærlig så kunne det ha vært litt fint med snø her i Oslo også. I følge værmeldingen skal det komme snø her på torsdagen, men vi får se hva som skjer ;o))

Ha en fin tirsdagskveld ;o))

#sykemelding #problemer #stress #fikse #ordne #lønn #uro #vær #blogg

17 kommentarer
    1. Åhh, sykemeldinger her og der er stress når det elektroniske ikke funker. Men bra det ordnet seg <3
      Ja, litt snø er faktisk fint, så lenge den er tørr og ligger fint på plass 🙂 Her har det regnet i flere dager, men vi fikk faktsk skimt av sol på takene utenfor jobben rett før det blei mørkt- det var fint 😀

    2. Ja det blir alltid krøll når dataen ikke gjør det den skal..BRA det ikke går utover utbetalingen..da kan det jo bare ta den tiden det tar…Ja litt snø kan vi godt få..men ikke masse….hihih

    3. Elevele: Skal si deg at dette har vært noen stressende dager, men nå kan jeg slappe litt av. Håper at arbeidsgiver aksepterer papirvarianten, ellers blir det påan igjen 😮 Skal det komme noen snø nå, må nok det nok bli kaldere. Ellers blir det bare slask.

    4. solliv: Nå er det jo ikke noe problem med pengene ifl HR avdelingen. Skulle nok ønske at desemberlønnen alt var på konto, men den kommer nok ikke på noen dager enda.

    5. frodith: Jeg kjente at jeg fikk litt panikk, da jeg trodde at jeg ikke skulle få full lønn i desember. Heldigvis var det ikke sånn. Håper nå at den siste biten ordner seg ordner seg også ;o))

    6. Toini: Du kan tro at fikk panikk med en gang… Man har jo hørt om de som ting kjærver seg til et eller annet sted i systemet, som ikke får penger. Det hadde vært veldig koselig med store snefnugg som dalte ned nå, men for at de skal bli liggende må det nok bli litt kaldere.

    7. Så lenge arbeidsgiver forskudderer og får oppgjør fra Nav etterpå,er det greit. Jeg har jo jobbet med lønn. Og da hadde arbeidsgiver 3 måneder på seg. Fra dem fikk sykemeldingen fra den ansatte. Til det ble sendt melding til Nav. Vi hadde papirkopier den gang. Nå kan vi ta imot elektronisk vi også.

    8. solliv: Ja det var jo akkurat det med utbetalingen som bekymret meg, men når jeg fikk bekreftet at dette med sykemeldingen ikke påvirket desemberlønnen kunne jeg slappe av ;o))

    9. Søtmonsen ): Nja, ikke helt… Kom hjem med sykemeldingen på papir i går, og da jeg skulle fylle den ut oppdaget jeg at legen hadde ikke rettet pkt som var feil. Så i dag var det påan igjen… Egentlig må man bare dra på smilebåndet av alt sammen ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg