Sykemelding til besvær – siste fase

 I flere omganger har jeg fortalt om sykemeldingen min for november, som ikke gikk riktig igjennom hos NAV. Årsaken var at det hadde havnet et kryss i en rute som det ikke skulle, og da ble det bare rot. Legekontoret hadde problemer med å sende nevnte sykemelding på nytt elektronisk til NAV, så de printet den ut på papir som jeg hentet i går.

I går kveld satt jeg meg ned for å fylle den ut, slik at jeg fikk sendt den til HR avdelingen i dag. Så enkelt skulle det ikke være nei, for det berømte krysset var også med papirsykemeldingen. Da var det ikke noe annet å gjøre enn å ta kontakt med legekontoret igjen å forklare hva som hadde skjedd….

Nå kan jeg med glede informere om at, plutselig tikket en helt korrekt sykemelding inn fra NAV som jeg fylte ut. Like etter kom en ny melding om “Søknad om sykepenger” inn, som jeg veldig hurtig fylte ut og sendte inn.

Endelig kan jeg senke skuldrene, og vite at alt er som det skal være ;o))

#sykemelding #feil #avkrysning #riktig #helse #glede #blogg

6 kommentarer
    1. Lett skal det aldri være. Et kryss på feil sted kan få uante konsekvenser. Men man lærer noe av alt. Flott at det gikk bra Nå blir det litt nett-tv på meg etter en runde på nette. Ha en fin kveld.

    2. Helge: En lærdom av dette, er å følge med på alt innen man sender noe fra seg. Jeg har akkurat sett på “Jul med Ernst” på svensk TV 4, noe jeg må se på hver eneste desember. Nå skal jeg bare kose meg resten av kvelden med bloggen og TV’n. Ha en fortsatt fin kveld.

    3. naturogfhoto: Jeg er så lettet over at det ble rett til slutt… Veldig stressende dager, når man må ringe lege, NAV, og HR avdelingen i flere omganger. Det er lett å føle seg liten og hjelpeløs, når ting man ikke har kontroll over skjer.

    4. Skjønner jeg veldig godt. Formen blir ikke akkurat bedre av å stresse sånn, når man får en sånn beskjed heller. Man blir jo helt i høyspenn…. Kan ikke forstå at di har lov til å gjøre som di gjør.

    5. naturogfhoto: Jeg var rimelig stressa, det skal jeg innrømme. Selv om jeg var veldig oppgitt, så forstår jeg også hvordan det kan bli så mye surr. Hadde sikkert gått litt smidigere hvis jeg hadde hatt muligheten til å dra på legekontoret å prate i stedet for å ta det på telefon.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg