Ikke noe stress i dag nei

Det er så deilig å vite at jeg er ferdig med de første forberedelsene til julen, og at jeg bare kan sitte å kose meg på 2. søndag i advent. Jeg har latt balkongdøren stå åpen sånn at kattene kan løpe litt ut og inn. Litt kjølig for meg kanskje, men de trengte å få komme ut litt, snuse litt, prøve å drikke det frosne vannet og mjaue litt til verden ;o))

I går hadde jeg besøk av bestisen Anne til litt god mat, masse skravling og litt godis på bordet. Fargebøkene har vi lagt bort akkurat nå, så vi holdt på med litt håndarbeide, samtidig som vi hadde så mye nytt å fortelle hverandre at vi nærmest pratet i munnen på hverandre…. Ikke at det er unormalt, hihi!!

Jeg holder fortsatt på tradisjonen med å skrive julekort, og jeg sender vel borti mot 20 kort hver jul. Dessverre har de fleste av dem jeg sender til sluttet med dette å sender bare mail, SMS eller en Messenger melding. Jo, da det er hyggelig det men det hadde vært enda mer hyggelig med et kort. Et som man kan ta fram å se på, og vise fram når noen kommer på besøk.

I den anledning er det på tide å se igjennom om jeg har nok julekort i lagret mitt, eller om jeg må kjøpe noen i morgen. Jeg mistenker at jeg brukte opp de siste, som jeg syntes var fine i fjor så da må jeg nok ut å handle gitt.

Hvordan er det med deg, sender du julekort eller har du sluttet med det?


#søndag #advent #avslappende #julekort #tradisjon #blogg

18 kommentarer
    1. Det har vært en stille, rolig og avslappende adventssøndag her også. Våknet opp til sår hals og nyser. Sikkert en begynnende forkjølelse. Her går det i te og grønn smoothie med masse ingefær i 🙂
      Ønsker deg en kjempefin adventssøndag <3 🙂
      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. #bikerpus: Det Ã¥ skrive julekort er noe som jeg syntes hører til julen, og det er litt trist at folk ikke gjør det sÃ¥ mye lenger… Hvert Ã¥r hÃ¥per jeg at folk skriver tilbake nÃ¥r de fÃ¥r fra meg, sÃ¥ jeg krysser fingrene i Ã¥r…

      1. Dette med å svare på kommentar var litt mer vanskelig enn jeg trodde, men nå tror jeg at jeg fant ut av det. Av og til må man bare slappe av å hente seg igjen, ellers bruker vi opp av overskuddslageret vettu.

    3. Det er godt med en fredelig og god søndag 🙂
      Jeg har selv hatt besøk av kjæresten og datteren hans, vi tente lys og spiste julekaker 🙂
      Jeg tenkte på det her tidligere i dag, at tradisjonen med å sende julekort snart er borte. Jeg sender fortsatt julekort, og i årevis har jeg hatt personlige kort med bilde av ungene på. De siste årene har jeg vært med på bilde selv også, da ungene jo er store nå. Men de finner seg i det, og synes selv det er hyggelig.
      Jeg har enda ikke fått bestilt årets julekort, men det blir snart. Og veldig leit at det minker på kortene i postkassen for hvert år.
      Glad for å se at jeg ikke er alene om å tenke sånn 🙂
      Fine kvelden til deg <3

      1. Av og til er det veldig deilig å ikke gjøre noen ting, bare lade batteriene litt.
        Det er veldig trist at vi er så dårlig på å sende julekort. Mange bruker det at portoen har blitt
        så dyr som unnskyldning. Det kan jeg være enig i, men syntes allikevel at det er greit å holde
        liv i tradisjonen. Selv kjøper jeg julekort i butikken. De som betyr ekstra mye for meg, får et
        dobbelt kort i konvolutt med noen ekstra ord, mens resten får et enkelt åpent kort.

        Ha en fin mandagskveld ;o))

    4. SÃ¥ koselig med bestis besøk, og julekort….hva er det? hihihi..ja..det er vel nesten sÃ¥nn nÃ¥…Jeg er nok ikke en av dem som skriver det nei….

      1. Ja denne lørdagen var det ekstra koselig med besøk, for vi var ikke sammen forrige lørdag.
        Ja hva er julekort, hehe…! Er nok mange som lurer pÃ¥ det i disse data-tider. Jeg syntes
        jo at vi alle burde gjøre det, men skjønner egentlig at mange ikke gidder lenger.

        I fjor tror jeg at jeg fikk 4 – 5 stk. tilsammen. SÃ¥ da lot jeg julekortene for de siste to
        årene ligge i juleposten, sånn at de så ut som om jeg hadde fått så mange, hihi!

    5. Både brev og julekort blir det mindre og mindre av. Men mange sender julekort enda som en tradisjon. Til meg kommer det kanskje 4-5 julekort men jeg sender ingen, det blir med sms og mail. Det er både lettere og billigere.

      1. Jeg får nok ikke noe flere enn deg jeg heller, men jeg sender allikevel min 20 + kort jeg da.
        Skal være enig med deg at det har blitt dyrt å sende, men det er jo så koselig å skrive dem
        og enda mer koselig å få dem 😊

    6. Vi har vel ennå noen julekort til de veldig gamle tanter og onkel av henne. Men det har minka dramatisk. Har fått et inntrykk av at folk sender julekort når de selv får..og bare derfor 🙂

      1. Du er nok inne på noe der, at folk kun sender til de dem får fra året før. Jeg pleide å få mange
        kort, men så var det et år noe dramatisk skjedde å jeg fikk ikke sendt noen kort. Etter det
        droppet folk meg fra julekort-listen.

        Skulle ha kjøpt julekort i dag, men jeg fikk plutselig så mye annet som måtte ordnes så jeg
        utsatte det til i morgen.

      1. Ja det var koselig å kunne å sitte å skravle litt om alt og ingenting ;o))
        Skulle ha kjøpt julekort i dag, men tiden løp fra meg så jeg får gjøre det i morgen i stedet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg