Det ble en bytur dag

Da jeg begynte å ta ut ferien som jeg hadde tilgode for 2018, tok jeg med meg jobb PC’n hjem. På den måten kunne jeg holde meg oppdatert på om det skjedde noe jeg trengte å vite. I tillegg skulle jeg fylle ut skjema for ferie og overføring av ferie å sende inn til godkjenning.

Dessverre så måtte jeg skifte passord på PC’n og da gikk det veldig feil. Den låste seg helt, og jeg klarte da heller ikke å komme meg inn på jobbens hjemmesider. Derfor ble det nødvendig for meg å ta meg en tur ned på jobben.

Jeg hadde først tenkt å dra ned en tur i går, men da våknet jeg med feber og var ikke i form i det hele tatt. I dag derimot var det mye bedre, så da var det bare å komme seg opp litt tidlig.

Parkeringsplassen nede på t-banestasjonen pleier å være som en skøytebane når det har vært sånt vær vi har hatt nå. Jeg hadde tenkt til å ta med broddene, men fikk plutselig dårlig tid å glemte dem. Heldigvis for meg så hadde de strødd ordentlig, så jeg klarte å komme meg helskodd fra bilen og opp på perongen uten å flakse som ei kråke.

Jeg dro rett opp til IT-avdelingen for å ordne PC’n… De måtte koble den opp hos seg, og så etter noen fingerøvelser kunne jeg opprette nytt passord og komme meg inn.

Etterpå gikk jeg ned på avdelingen og hilste på kollegene mine. Det hadde ikke skjedd så mye på de siste ukene, så jeg hadde ikke gått glipp av noen ting. Jeg koblet PC’n opp på dokkingstasjonen, og fikk fylt ut de skjemaene jeg skulle og fikk sendt dem til godkjenning. Dette var noe jeg skulle ha gjort før jul, og det har hengt over meg som en byrde så det føles godt å få orden på det.

På veg hjem dro jeg innom Meny og handlet litt. Fikk så lyst på en Ooomph pizza til middag.

I det sola var i ferd med å gå ned i ettermiddag var det nydelig farger på himmelen. For en gang skyld klarte jeg å få tatt noen bilder før det ble mørkt, men jeg legger bare ut et av dem i denne omgangen. Sparer et eller flere til en annen gang😊


#bytur #jobb #pc #fixe #ordne #ettermiddag #himmel #farger #vakkert #blogg

15 kommentarer
    1. Nydelig… Vakkert. Hvordan gÃ¥r det egentlig med jobben og sykdommen din. Jeg spør for det var jo det samme greiene hos meg. Til slutt ble jeg trygda.

      1. Det var virkelig godt Ã¥ komme ut Ã¥ røre pÃ¥ seg, etter noen dager i ro… Trodde kanskje det skulle være mye folk i sentrum, som vimset rundt, men det var det ikke. Ja den kveldshimmelen var fin altsÃ¥ 😊

      1. Det var ekstra viktig å få orden på den nå, for store deler av firmaet mitt er fusjonert å jeg skal flyttes over til det nye selskapet. Da er det jo diverse papirarbeider som må på plass. Vi har virkelig vært heldig med været her i Oslo de siste dagene, med flotte farger på himmelen rett før sola tar kvelden 😊

      1. Ja det er vært noen dager med fint vær nå, og like før sola legger seg har det som du sier sett ut som om himmelen sto i brann, så flott å se på 😊

    2. Det er deilig med en slik tur men noe herk når pc-en låser seg. Bra at du fikk den i orden. Det er tidlig men har mye på planen i dag. Det er meldt opp til 5+ grader ute i dag så kontrastene til forrige vinter er store. Men alt går jo mye bedre uten snø men litt is må man finne seg i. Brodder er en fin sak. Ha en fin dag.

      1. Jeg trengte virkelig Ã¥ komme meg ut Ã¥ se andre mennesker, og ikke minst prate med dem. Det eneste stedet jeg har vært sosial de siste dagene, er her pÃ¥ nettet, og det holder ikke. Veldig greit Ã¥ ha en oppegÃ¥ende jobb PC, for da er det lettere for meg Ã¥ holde meg oppdatert pÃ¥ om det skjer noe nytt pÃ¥ jobb… Vi holder pÃ¥ med endringer, og da skjer ting fort noen ganger.

        Inne i kroken min her så er det nå + 7,6C, og det går helt fint å ha balkongdøra åpen for å slippe inn litt luft. Brodder må man bare ha nå om dagen, ellers kan det fort bli knall og fall. Ha en fin dag Helge 😊

      1. Ettersom det er endringer pÃ¥ gang pÃ¥ jobben, var det veldig greit Ã¥ fÃ¥ ordnet opp bÃ¥de med skjemaer og PC’n. Den solnedgangen var virkelig vakker, bare sÃ¥ synd den varer sÃ¥ kort. Kunne ha sittet i timesvis Ã¥ sett pÃ¥ den 😊

    3. Ergerlig nÃ¥r PC-en slÃ¥r seg vrang, men godt du fikk ordnet det, og kjekt sÃ¥nn med jobb-PC. Vi har ogsÃ¥ IT-ansvarlig pÃ¥ jobb som kommer straks vi har problemer. Nydelig solnedgang, – har vært sÃ¥nn her ogsÃ¥, men jeg har ikke fÃ¥tt tatt bilde av det. Ja, nÃ¥ er det glatt, og broddene mÃ¥ pÃ¥ med èn gang man gÃ¥r ut døra. Idag brukte jeg spark til posten, og da hadde jeg noe Ã¥ holde meg i + at det gikk fort.

      1. Vi har jo blitt sÃ¥ avhengig av PC’n bÃ¥de hjemme og pÃ¥ jobb, sÃ¥ det er greit at de fungerer som de skal. Ja nÃ¥ er det veldig glatt enkelte steder, sÃ¥ det ville være dumt Ã¥ la broddene ligge hjemme. SÃ¥ nettopp av vaktmesteren vÃ¥r var ute Ã¥ strødde nede i gÃ¥rden. Da kan vi i alle fall komme til søppelkonteinere og garasje uten knall og fall.

        Når du nevner spark så kom jeg på at jeg har en liggende sammenslått nede i kjelleren. Det er sjelden det er føre her i Oslo til å bruke den, men det hadde jammen vært gøy å prøve den igjen 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg