Det er fortsatt liv…

Jeg vet ikke om du husker det, men i desember fikk jeg jo endelig tak i to kristtorn etter å ha lett etter det en stund. Disse har jeg dullet med mer enn noen andre planter jeg har hatt, og sørget for at de har fått nok vann som jeg fikk beskjed om.

De står i kjøkkenvinduet mitt for det er det eneste rommet jeg ikke har på varme. Ettersom de er uteplanter, som klarer seg fint ut på vinteren er de ikke så veldig happy for den kunstige varmen fra panelloven.


Jeg er jo veldig stolt av at jeg klarer å holde liv i dem, og at de til stadighet kommer med blomster som igjen blir til bær. Det er jo et tegn på at de trives. Hittil har det vært lite med tørre blader, bare noen få helt nederst, og så er det bare noen bær som har falt av. Det er de som har nådd slutten av livsløpet litt, så det var naturlig at de datt.



Begge to har i tillegg til blomster og bær, også kommet med litt nye blader. De er fortsatt myke og lys grønne, men kommer til å forandre seg etterhvert.

Jeg vet at det er langt igjen til våren, og den tiden hvor de kan plantes ut, men så langt ser det jo ut til at de “kan” klare seg inne over vinteren.  Jeg krysser det som krysses kan å håper på det beste 🤞

#plante #tre #natur #kristtorn #blomster #bær #blogg

8 kommentarer
    1. Åh, så moro da! De ser jo ut til å trives kjempebra! 👍 Når du er så flink til å passe de så går det nok bra helt til våren, og snart blir det lysere tider også. Jeg har en japansk myrt som ble litt tørr, men den ser ut til å overleve, foreløpig.

      1. Ja dette er veldig gøy, spesielt siden de kan være litt vanskelig å drive fram inne. Det ble litt tomt i stuevinduet mitt etter at jeg fjernet adventslysestaken, så jeg tenker at jeg må en tur innom hagesenteret for inspirasjon 😉

      1. Huff da 😱 Jeg må innrømme at jeg har ikke noe god erfaring med orkideer jeg heller. De sier at det er de enkleste plantene å se etter, men her hos meg trives de ikke.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg