Det skjedde så fort

I går kveld hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle sitte å kose meg med å lese blogginnlegg, og prøve å få oppdatert meg på hva som skjer i den nå så skakkjørte blokka våres. For selv om vi har Bloglovin som et hjelpemiddel, så merker jeg jo at jeg ikke klarer å fange opp alle innleggene lenger. Noen glipper mellom fingrene på meg for at jeg ikke ser dem Bloglovin, men så kan de dukke opp på Facebook….!!

Vel det var nå det var nå som var planen min da… En varm kopp kaffe eller to, og så lese blogginnlegg 😊

Det var jo ikke det som skjedde da….!! Det begynte bra, og jeg fikk lest å kommentert på to eller tre stykker å så husker ikke jeg noe mer. Jeg var nok mer sliten enn jeg trodde jeg var, for jeg sovnet helt enkelt å våknet 1,5 time etterpå helt forvirret.

PC’n var fortsatt plassert støtt i fanget mitt, og hendene lå på tastaturet… Enda godt jeg ikke skrev i søvne, for da er det ikke godt å vite hva slags kommentar som hadde blitt lagt igjen, hihi!!  Jeg prøvde å fortsette der jeg slapp, men måtte gi opp, for hode mitt var rett og slett ikke på plass.

Jeg har ingen planer nå på formiddagen, så nå skal jeg vie litt tid til blogglesning.

Håper alle får en fin fredag, og så er det jo snart helg 😃

#trøtt #sliten #lese #innlegg #blogg

23 kommentarer
    1. He he he akkuart som å høre meg dette 😀 utrolig hvor slitne man er når man endelig klarer å få slappet av litt <3 Merket at jeg også sliter med å få lest hos alle jeg vil lese til. Finner mange på bloglovin. Men det hender seg at noe legger ut innlegg som ikke kommer dit også.

      1. Det rare var jo at jeg følte meg egentlig ikke trøtt heller da jeg satt meg, men etter at kroppen ble godt plassert i godstolen så var jeg nok det allikevel, hihi! Jeg har ikke helt skjønt hvordan Bloglovin er skrudd sammen, for noen ganger så dukker mine innlegg opp med en gang. Andre ganger kan det ta flere timer… Ikke noe annet å gjøre enn å ta noen sånn rush som jeg har gjort og holder på med i dag. Det er jo litt det som er greia med å følge hverandre, at vi får med oss hva de andre skriver om. Ha en fortsatt fin fredag.

    2. Bloggverden har blitt litt rar 😉 Regner med de fleste av oss bloggere syns det. Dere som har “kommet over på andre siden” savner feeden, og vi som ser den fremdeles, merker at det blir færre av oss der. (dere som var der blir selvfølgelig borte derfra). Ser uansett ut til at de vi vil finne, de finner vi <3 Ha en fin kveld 😀

      1. Jeg savner virkelig den gamle feeden, for det fungerer ikke helt for meg på Bloglovin. Tidligere i dag så jeg et innlegg som Frodith hadde skrevet, om våre to bloggløse venner Helge og Hanne Beate. Det finner jeg ikke igjen på Bloglovin, så jeg måtte inn på Frodith sin blogg for å lese det ordentlig. Håpløst spør du meg. Kanskje vi alle skulle mase litt på Egmont, slik at de kan endre på det.

      1. Hihi, jeg har veldig godt sovehjerte når jeg sitter i godstolen på kvelden. Det blir dessverre noe helt annet når jeg går å legger meg. Ha en fin fredag du også 😊

    3. Jeg vet ikke helt om jeg liker dette nye konseptet. Føler litt som deg at jeg klarer ikke fange opp alle bloggerne jeg fulgte med på før. De som poster blogginnlegg på facebookgruppa 40+ er greie å følge med på, og også dere jeg følger på bloglovin, men dessverre glipper noen.

      Det jeg reagerer på er flere av mine bloggvenner eller de bloggerne jeg fulgte ikke har fått bli med over til nybloggblokka 🙁 Flere av dem er trofaste bloggere som jevnlig har blogget i mange år 🙁 En av mine bloggvenner kontaktet blogg.no, og hun fikk høre at alle vi som har blitt flyttet over har blitt, og de de som har fått mail om noe annet blir slettet fra og med april.

      Selv har jeg gått mer og mer over til å bruke min private hverdagsblogg og katteblogg, for jeg synes wordpressoppsettet på bloggenene våre på blogg.no er mangelfull i forhold til det jeg er vant med fra mine blogger som jeg eier domenet på selv.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. Hehe.. kjenner meg igjen. Jeg bruker stort sett tlf min å skriveopplæring lese på. Og da er det fort gjort at øynene detter igjen mens jeg holder på å skrive. Skvetter til å håper jeg ikke trykket på noe feil😂

      1. Nei jeg føler ikke at jeg har oversikten sånn som det er nå. Har akkurat laget en side på bloggen hvor jeg har lagt inn alle de jeg følger, vel nesten, med link til bloggen. Da kan jeg gå inn der hver dag og klikke på hver å en å komme rett inn på bloggen å se hva som er nytt. Tror ikke jeg skal prøve meg på å kommentere i søvne, selv om jeg har klart å strikke i søvne, hihi!

    5. Hehe..fort gjort det når man er sliten nok 🙂
      Jeg har bedt om beskjed på mail når de jeg fulgte på blogg.no legger ut innlegg, men det blir mange mailer. 🙂

      1. Jeg har også gjort det, men der syntes jeg i grunnen jeg har kontroll. Det jeg sliter med, er når jeg legger igjen kommentar på f.eks din, så få jeg ingen tilbakemelding på om du svarer på den. Det hender jo at man spør om noe, og har man vært innom mange blogger så husker man kanskje ikke hvem det var. Skulle ønske man kunne hake av for det, så har vi kommet langt. Kanskje hvis vi maser litt på Egmont alle sammen at de kan vurdere det 😊

    6. Det kan skje alle at man er mer trøtt enn man aner. Har nok dubbet av foran TV men ikke foran pc-en. Fikk tatt en sjau i stua nå det hjelper med en runde med støvsuger og litt vask deretter. Skal en tur på kiwi etterpå, må ha litt melk, batterier og litt småtterier.
      Kiwi ligger 5 minutters gange unna, veldig praktisk til med hus på alle kanter. Men den er så veldig liten, trangt mellom reolene, begrenset vareutvalg og blir fort kø foran kassene. Ble bygd om for 4-5 år siden og det hjalp noe men man får bare leve med det.
      Har i grunn inntrykk at man bygger større butikker nå enn før med tanke på god plass, vareutvalg som gir bedre kundeservice.
      Ha en fin kveld.

      1. Jeg sitter som regel med PC’n i fanget på kveldene, og da er det fort gjort å sovne. Ville nok ikke ha gjort hvis jeg hadde jeg sittet ved skrivebordet. Greit å få gjort rent litt før helga er her. Jeg stresser ikke med det nå, for jeg skal pakke bort jula på søndag eller mandag å blir det full rengjøring da. Jeg har også en Kiwi 5 minutter unna, som ikke er av de største, men lokalene er gamle. I 2018 ble butikken totalrenovert, og da flyttet de på hyllene så nå er det ikke så trangt lenger.

        Ha en fin fredagskveld.

    7. Jeg er ikke fornøyd jeg heller med opplegget på blogg.no uten feed ELLER bloglovin. Jeg vet jo ikke om dere ser mine innlegg overhode. Men regner med at dere gjør det om dere legger meg til. Men jeg ser også at det kommer FÅ innlegg på bloglovin, og det ser ut som rekkefølgen hopper, selv om jeg har bedt om SISTE høyest opp på lista. Logger jeg inn på nytt, kommer en annen rekkefølge ut. Så det virker ikke perfekt. Og på blogg.no kommer ikke innleggene alltid på forsiden. I går fikk jeg IKKE innlegget på forsiden selv om jeg prøvde MANGE ganger. Jeg prøvde å kopiere det og publisere det om igjen, men det hjalp ikke. Det ville IKKE ut på forsiden.. Hm..
      Jeg sovner med laptopen av og til…eller sånn nesten…MENS jeg skriver 😀

      1. Jeg har sett at innleggene kommer hulter til bulter på Bloglovin, og da er det vanskelig å følge med. Da jeg var på Facebook tidlig på formiddagen så jeg innlegget du hadde skrevet om våre bloggløse venner, men jeg har ikke klart å finne det på Bloglovin. Frustrerende. Vet ikke jeg, om flere av oss maser på Egmont for å finne en løsning på dette med en feed, så kanskje de vurderer å legge det inne igjen!

        Det jeg har gjort nå er å lage en ny side på bloggen, som jeg har kalt Blogger jeg følger. Den er bare synlig for meg, og der har jeg lagt inn nesten alle jeg følger (er ikke ferdig enda) med link til bloggen. Da kan jeg bare gå inn på den siden, trykke på linken og sjekke bloggen for nye innlegg. Kanskje jeg får med meg alle innleggene på den måten.

      1. Hihi, ja det kunne vært interessant å lese hva jeg hadde skrevet. Ettersom jeg bor alene, kan jeg ikke med sikkerhet si at jeg ikke går i søvne. Håper i alle fall ikke det 🙄 Ha en riktig god helg du også.

    8. Ja, det er litt styrete dette. Jeg oppfatter det litt som at det ikke er noen muligheter i systemet til å lage sånn feed? Mulig jeg har misforstått. I dag så jeg et innlegg på Bloglovin som jeg TRODDE var laget på bloggen din, og prøvde å komme meg inn HIT via blogglovin. Men da var det ingen LINK derfra og hit. Men jeg ser jo nå at det ligger BARE på Bloglovin og ikke her 😀

      1. Det innlegget du så var bare laget på bloglovin… Det havnet på førstesiden med en gang, og jeg har sett at noen lager et mini-innlegg der med link til et hovedinnlegg på bloggen. Det høres styrete ut, men hvis det garanterer at man får fram alle innleggene sine…. Jeg er fortsatt av den oppfatning at vi alle bør mase på Egmont, slik at de forstår at dette er noe vi ønsker. Det er jo tross alt vi som skal bruke dette, og da bør vi kunne få de opplysningene vi ønsker på kontrollpanelet vårt!! Oj, nå kjente jeg at jeg ble irritert her, hihi!!

    9. ikke bare bare å være trøtt nei :=) nå sitter jeg på bloglovin og leser blogginnlegg,når jeg leser nedover alle dine komentarer og videre helt ned på siden trykker jeg på vi se alle blogginnlegg for denne bloggen,da kommer alle dine innlegg opp.Men er jeg borte en dag eller to blir det umulig å lese og komentere alt som har vært den tiden,for noen dager kan det bli svært mange innlegg ,for noen kan legge ut flere innlegg daglig,jeg er fornøgd så lenge jeg greier å følge dere alle litt hver dag om ikke absolutt alle innlegg :=)

      1. Der ga du meg en veldig god ide, for å holde meg oppdatert på alle innleggene. Nå har jeg vært borte noen dager pga bortpakking av jula, så jeg har en stor jobb med å komme meg ajour med alle innleggene. Det er ikke lenge man skal være borte før man kommer på etterskudd, og går glipp av ting… Når det er sagt så er det et liv borte fra tastaturet også, som egentlig er litt viktigere 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg