Familiebesøk

Så lenge jeg kan huske har det vært en tradisjon at jeg har dratt på besøk til fetter Ivar og kona Marit, som bor i Fetsund, Akershus. For et par uker siden ringte fetter Ivar å spurte om jeg kunne komme i  dag, og han lurte også på om Bestisen hadde lyst til å være med hvis det passet for henne. Det sto ingenting i kalenderen hennes, så hun takket ja til invitasjonen.

Da jeg takket ja hadde jeg glemt at jeg også skulle til fotpleie i dag, og måtte ringe å si at vi kom litt senere enn først avtalt. Jeg hadde laget et stramt tidsskjemaet for dagen, og det var ikke rom for forsinkelser. På et tidspunkt holdt det faktisk på å skjære seg, men det årna seg til slutt puh!


(bildet er lastet ned gratis fra Pixabay)

Jeg hadde kjøpt julegaver til Ivar og Marit da vi var i Sverige i forrige uke, så det var allerede i boks. Vi ville allikevel ha med en blomst eller en oppsats, så vi stakk innom Hageland på Lørenskog. Der fant vi en lekker julegruppe som vi kjøpte.

Vi var ikke de eneste gjestene i dag, for min andre fetter Johnny og kona Reidun var også invitert. Jeg har ikke sett dem på veldig lenge så det var så koselig at de også var der.

Marit serverte først terteskjell med fiskepudding, reker og erter. Det er noe av det beste jeg vet om så jeg storkoste meg. Etterpå ble det koldtbord med mye godt pålegg. Når maten hadde sunket litt, ble det kaffe og en himmelsk god ostekake, nam 😋

Praten gikk i et sett, og vi klarte å komme oss igjennom ganske mange temaer innen det ble på tide å bryte opp. Fetter Johnny og Reidun skulle treffe søsteren hans, så de brøt opp først. Bestisen og jeg ble sittende en times tid til innen vi satte nesen mot Lørenskog og deretter Oslo.


I tillegg til mine jule- og bursdagsgave fikk både Bestisen og jeg hver vår julegruppe. Jeg trodde ikke at jeg skulle få plass til den i vindusposten, men det gikk helt fint. Den var litt tørr så jeg vannet den godt før jeg satte den på plass, og det luktet så godt. Jeg tåler jo ikke nåletrær, men jeg har heldigvis ikke fått noen reaksjon enda.

Tidligere i dag fikk alle beboerne i borettslaget en Amaryllis, noe vi alltid pleier å få en av dagene før jul. Jeg hadde to ildtopper som var mer eller mindre ferdig i vinduet, og jeg hadde tenkt å kjøpe noe nytt å sette der i stedet. Nå slipper jeg å gjøre det.


#familie #besøk #familiebesøk #fetter #julemat #hygge #kos #julegaver #julegruppe #amaryllis #planter #blogg

7 kommentarer
    1. Koselig med slike besøk. Greit med litt kontakt. Har 15 kusiner og fettrer til sammen tror jeg men det er sjelden vi treffes. Har 2 kusiner i Oslo og ei i Tønsberg, så har jeg 1 fetter på Kongsberg og 1 fetter som bor i Porsgrunn. Resten bor på sørlandet, så jeg har stor slekt på min fars side. Det er alltid mye god mat før jul og i tiden frem til 2 januar. Det er rart med slike ting.
      Fine bilder. Du skraper deg frem til jul leser jeg. Håper du går i + til slutt. Sjelden jeg kjøper slikt noe. Man kan likegodt levere en lotto på 5 uker eller noe annet. Lotto er det bare en gang i uka men man slipper og skrape. Det er snart Lotto hver dag på en eller annen måte, utvalget er stort på spill. Så de er ikke rart at noen blir helt hekta. Men nettspill blir aldri min greie.Jeg gikk en tur i skogen i går kveld, ikke kjørt opp skiløyper enda men ikke så langt unna. Men det var skiføre i går kveld men ikke så gode løyper. Men det ble alikevel en god og fin tur på ca 1 time. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg