God mat pÄ nyttÄrsaften

I kveld blir det siste dagen med frÄtsing i veldig god mat og godis pÄ en stund. Det har blitt litt vel mye av det i desember og i hele jula. Jeg kan ikke holde pÄ sÄnn, sÄ nÄ som vi trÄr inn i det nye Äret blir det fokus litt sunnere kost.

PÄ NyttÄrsmenyen stÄr det hvitlÞksmarinert kalkunfilé, med pommes og Bretagne saus. Det er vel ikke det mest usunne man kan spise. Til dessert blir det multekrem. Jeg fikk nemlig en pose med multer av en nabo, som hun hadde plukket selv. De har jeg spart til i dag, og jeg gleder meg til Ä smake pÄ dem.

Skal ikke nyte all denne herligheten alene i dag, jeg fĂ„r hjelp 😊

Bitmoji Image

#nyttÄr #nyttÄrsmiddag #middag #kalkun #mat #nyttÄrsaften #blogg

19 kommentarer
    1. HÞres ut som du har en riktig hyggelig nyttÄrskveld foran deg. Og det blir nok godt med sunnere kost i deg nye Äret. Gleder meg til det jeg ogsÄ :))) Ønsker deg et godt nyttÄr<3

      1. Det ble en perfekt nyttĂ„rsfeiring i gĂ„r… Deilig kalkunbryst med pommes og bretagnesaus, og sĂ„ nĂ„r magen hadde vilt seg en stund ble det multekrem, mmm Det blir nok litt kos i kveld ogsĂ„, men sĂ„ blir det en sunnere linje fra i morgen av. Godt Nytt Ă„r 🎉

      1. Middagen ble perfekt, ikke for mektig og veldig god. MĂ„ jo nevne den gode multekremen ogsĂ„, som det var fĂžrste gangen jeg laget 😊 Kan vĂŠre greit med bare noe lettvindt ogsĂ„, nĂ„r magen ikke er helt i form. Godt Nytt Ă„r 🎉

    2. Her blir det ogsĂ„ kalkun, men mer vet jeg ikke. Vi skal til mins sĂžster og svoger i kveld. Enig med deg, en spiser alt for mye i jula. Ting en ikke stapper inn til vanlig, sĂ„ jeg er kjempedĂ„rlig. Men nĂ„ skal det bli andre vaner … bare en kveld med frĂ„tsing igjen!

      1. Det ble en stille og rolig feiring med god mat, og masse skravling… Kvelden gikk sĂ„ altfor fort, og i dag er det en avslappende dag med bena pĂ„ krakken. Det er fortsatt masse godsaker igjen, men det som ligger i poser blir pakket bort til en annen helg. Det som er igjen i skĂ„ler, blir nok borte i lĂžpet av kvelden. Fra i morgen av er det helt slutt med frĂ„tsing og usunn mat, for nĂ„ er det pĂ„ tide Ă„ fĂ„ litt orden pĂ„ kroppen igjen 😊

    3. ja det gjÞr seg med litt sunn mat ogsÄ,jeg har egentlig ikke hatt sÄ mange store fete middager jeg ,og kassen med godis er omtrent like full,jeg lÊrer jo ikke og kjÞper alt jeg har lyst pÄ til jul og sÄ spiser jeg det ikke hi hi ,det blir nok kaffegodt til barna vÄre utover Äret nÄr vi fÄr besÞk :=) her er det tradisjonen tro pinnekjÞtt bÄde julekvelden og nyttÄrskvelden,gleder meg til det :=) kos deg med besÞk i kveld da og god mat

      1. Det var godt vi hadde valgt kalkunbryst til middag, som jo ikke er sÄ mektig. For multekremen var god, og vi spiste nok alt for mye av den. Sitter ogsÄ igjen med alt for mye godis, men jeg skal gjemme bort det som ikke er Äpnet til andre helger utover. Det er litt igjen i skÄlene jeg satte fram i gÄr, men det blir vel borte i dag tenker jeg.

        Ellers sĂ„ ble det en stille og rolig nyttĂ„rsfeiring pĂ„ oss, uten de store utskeielsene. Det var klarvĂŠr her i Oslo i natt, sĂ„ vi fikk sett det meste av fyrverkeriet som ble sendt opp over byen. HĂ„per maten smakte og dere hadde en fin nyttĂ„rsaften dere ogsĂ„ 😊

    4. Har blitt alt foe mye godt i hele jula her ogsĂ„. Blir bedre etter nyttĂ„r 🙂 HĂžres ut som dere kommer til Ă„ fĂ„ en super kveld i kveld. Dere mĂ„ kose dere masse. Godt nyttĂ„r og en stor klem til deg 🙂

      1. NyttĂ„rsfeiring ble helt perfekt, og vi koste oss med maten og skravlet hull i hode pĂ„ hverandre. NĂ„ er frĂ„tsingens tid og mĂ„ned over, og jeg gĂ„r en sunnere tid i mĂžtes. Jeg kjenner pĂ„ kroppen at det har blitt for mye sukker og sĂžtsaker, sĂ„ nĂ„ skal kjĂžleskapet fylles med grĂžnnsaker og frukt. Godt Nytt Ă„r og klem til deg ogsĂ„ 😊

      2. NyttĂ„rsfeiring ble helt perfekt, og vi koste oss med maten og skravlet hull i hode pĂ„ hverandre. NĂ„ er frĂ„tsingens tid og mĂ„ned over, og jeg gĂ„r en sunnere tid i mĂžtes. Jeg kjenner pĂ„ kroppen at det har blitt for mye sukker og sĂžtsaker, sĂ„ nĂ„ skal kjĂžleskapet fylles med grĂžnnsaker og frukt. Godt Nytt Ă„r og klem til deg ogsĂ„ 😊

    5. Jeg har seriĂžst frotset bĂ„de det ene og det andre i nesten hele desember, sĂ„ nĂ„ blir det andre boller fremover ja. Men jeg har kjĂžpt inn litt godt til i morgen- etter litt for mye godt i glasset i dag blir det en slapp dag i morgen, sĂ„ da blir det Ă„ ligge rett ut pĂ„ sofaen med film og litt godis, men sĂ„ er det slutt 😛 ha ha.. Da blir det tilbake til hverdagen med sunnere mĂ„ltid og null godis frem til siste helgen i oktober igjen 🙂

      1. Jeg kjenner pĂ„ kroppen at den har godt av noe sunnere nĂ„, etter et etegilde som har vart hele desember mĂ„ned. Det ble ikke sĂ„ alt for gĂŠli i gĂ„r, men det ble nok. Er litt igjen i dag, som jeg nok kommer til Ă„ kose meg med i kveld. SÅÅÅÅ, er det slutt pĂ„ Ă„ meske seg med godsaker, og starte hverdagen pĂ„ en sunnere linje. I 2019 er det grĂžnt og sunt som gjelder 😊

    6. Det er fint Ä kunne kose seg skikkelig i romjula, og julaften og nyttÄrsaften er de kveldene i Äret man spiser ekstra god mat. PÄ nyttÄrsaften har det variert med kalkun, pinnekjÞtt og ribbe opp igjennom Ärene. IÄr blir det langtidsstekt svinestek. Jeg stekte ribba pÄ 140 grader i 5 timer, og den ble supergod, sÄ da prÞver jeg det pÄ steken ogsÄ. Kos deg i kveld!
      Ønsker deg et strĂ„lende nytt Ă„r i 2019! 🎊🎉

      1. Jeg vurderte Ä langtidssteke ribb i Är, men valgte til slutt Ä ikke gjÞre det. Vet mange kokker sverger til den varianten. Vi hadde gjort det veldig enkelt i Är, for vi kjÞpte ferdig marinert kalkunbryst i stekepose. Den brukte ikke lang steketid, og er veldig god. Jeg er egentlig vokst opp med ribbe pÄ bÄde julaften og nyttÄrsaften, men det er sÄ mye jobb sÄ de siste Ärene har det blitt kalkun.
        NĂ„ er jeg ferdig med med fet mat og snoop pĂ„ en stund, og det kjenner jeg at kroppen min skal ha godt av 😊 Ønsker deg et God Nytt Ă„r 🎉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg