Hverdagen er her igjen

Jeg har en litt treg start i dag hvor jeg sov helt til 11:30, men oj så godt det var. For første gang på flere dager, følte jeg meg helt utvilt å klar til å starte på dagen 😊

Akkurat nå sitter jeg på kjøkkenet med kaffekoppen og kikker ut på det grå været utenfor. Tenker på de som jobber i butikker, og hvilket kjør det kan bli for dem i dag. Mange som kommer for å bytte julegaver som ikke passet, eller de rett å slett ikke ville ha. Kjenner at jeg er glad det ikke er meg.


Nå i romjulen syntes jeg det er så vanskelig å finne på noe til middagen, for jeg blir ofte litt matlei etter all den gode julematen de siste dagene. I dag trenger jeg ikke å tenke på det, for jeg er buden bort på middag til bestisen sammen med kusinene hennes. Vi får servert skinkestek med sånn fet, kraftig og ekstremt god saus til.

Vinja er ute på balkongen, og trasker frem og tilbake på vannbrettet å mjauer å kikker opp. Det er nok et innsekt som har våknet, og som sprader eller flyr oppe ved taket. Dit når hun ikke, og da blir hun så frustrert. Det er akkurat sånn hun holder på om sommeren, når noe kommer inn på balkongen.  Hun går nok snart lei tenker jeg, og komme inn for en liten lur på øyet 😴

Ha en fin torsdag alle sammen.


#romjul #torsdag #sløv #sove #middag #invitasjon #katter #blogg

16 kommentarer
    1. Ja, man kan jammen bli matlei i jula 😀 Og det er litt godt det også i grunnen.
      Selv fikk jeg Crock Pot til jul, en sånn slowcooking gryte. Så den testes ut nå. Det blir gryterett med oksekjøtt i dag. Det lukter godt, så gryta virker tydeligvis 🙂

      Kos deg i middagsselskap 🙂

      1. Den Crock Pot’n hørtes spennende ut, hvordan ble gryteretten?

        Vi hadde et veldig hyggelig middagsselskap, og skinkesteken var perfekt. Den ble kjøpt samme dag, så den fikk ikke ligget så
        lenge med krydder, men det funket perfekt allikevel 😋

    2. Så godt at du har fått sovet ut. Det er viktig. Høres ut som du koser deg. Fint å bli bedt bort på middag. En blir matlei i jula. Vurderer ikke å spise….men blir nok noe restemat.

      1. Det var godt med noen ekstra timer på øyet, både for kropp og sjel. Vi hadde det virkelig koselig i går, deilig mat og vi skravlet til langt ut i de små timer. I dag er jeg tilbake til, hva skal jeg ha til middag…!!

      1. Vi hadde det så koselig i går, og bestisen hadde disket opp med så god mat. Det var deilig å slippe å lage mat selv, for en gang skyld. Ha en fortsatt fin romjul du også.

      1. Her er nok ikke julematen helt over for denne julen, for i morgen blir det medisterkaker, julepølse, surkål og poteter. I dag blir det dog noe lettere, men jeg vet ikke hva enda 😊

      1. Ekstra koselig er det når man får mat som er laget fra bunnen av, noe jeg ikke gjør så ofte seg. Vinja har akkurat kommet inn etter å ha romstert på balkongen en stund. Siste timen har hun ligget å sovet i sola 😊

    3. Hadde nesten 3 timer i skogen helt alene i kveld. Det var smakte godt med kakao og med pølser over bål. Gikk på beina men hadde skistaver med meg og det var en fordel, var litt is men mest men lite snø. Middag nå i romjula blir litt lettvint, mye rester. Men noen julebukker har jeg ikke sett på flere år. Det var liksom det helt store før…men man får drømme seg tilbake og hører på den kjente visa som Alf Prøysen sang – da saligheta var et bestermor fang…Ha en fin kveld.

      1. Sikkert deilig med en kveld ute i skogen. Det har vært litt glatt her omkring, på sideveier og gangveier, og kusinen til bestisen klarte å ramle i går. Jeg tok meg noen dansetrinn selv, men klarte å holde meg oppegående. Nei, julebukker er det mange år siden jeg har sett. Var faktisk det selv da jeg var barn. Ha en fin fredag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg