I går ble jeg sint 🤬

Jeg er ei dame med mye temperament, og det har ikke alltid vært lett å være meg og de rundt meg i tenårene og i noen år senere. Det var ikke mye som skulle til før jeg eksploderer. Heldigvis så har det blitt bedre med årene, og jeg blir ikke like sint som før 😊

Av og til oppstår det jo situasjoner som gjør at det begynner å koke innvendig, og i går skjedde det… Det var ikke noe stor greie egentlig, men jeg sprakk….!


Jeg hadde vært ute på en handlerunde, som ble avsluttet på Meny hvor jeg skulle fylle opp noen av hyllene i kjøleskapet. Da matvarene var godt plassert i bagasjerommet på bilen, var det bare å rygge litt på skrå for å komme forbi den store bilen som sto inntil veggen på andre siden.  Ved siden av den store bilen var nedkjørselen til garasjen hvor jeg hadde parkert, og god plass til å rygge.

Så enkelt skulle det ikke bli nei, for plutselig kom hr Dust kjørende ned i garasjen. Han hadde bestemt at den plassen jeg hadde, skulle han selv parkere på. Helt greit det…., hadde han bare ikke kjørt helt opp i hekken på bilen min sånn at jeg ikke fikk rygget ordentlig ut. Jeg endte til slutt med å stå låst fast på skjeve, og hr Dust klarte ikke å få inn i hode sitt med en gang  at han måtte rygge lengre bakover sånn at kom ut.

Til slutt kokte det over for meg, og jeg var i ferd med å gå ut av bilen for å ta en prat med vedkommende. Innen jeg kom så langt, tror jeg det gikk opp et lys for hr Dust, og han rygget noen få meter bakover. Det var akkurat de meterne jeg trengte, og jeg kunne kjøre hjemover med noen verbale utbrudd for meg selv.

Nå tror du kanskje at jeg, ettersom jeg fortalte om temperamentet mitt, ville ha stormet bort å overhøvlet vedkommende. Niks, det hadde ikke skjedd. For hvis det er noe livet har lært meg, så er det at sinne, trusler og vold løser ingen konflikter. Så jeg hadde vært helt rolig på utsiden å bedt vedkommende flytte bilen bakover, mens jeg innvendig hadde vært i fult opprør.

Blir du fort sint? Hvis ja, klarer du å kontrollere det?

#temperament #sinne #sint #bilkjøring #parkering #kontroll #blogg

12 kommentarer
    1. Det hadde kokt i meg og over hr Dust. Men jeg hadde heller ikke hoppa ut av bilen som en illsint furie og skjelt han ut., men kan hende sarkasmen hadde vært tydelig i stemmen og ordvalget mitt. Jeg hadde nok uttrykt meg t y d e l i g….

    2. Kan være snar sint jeg ja. Klarer stort sett å kontrollere meg. Men akkuart i denne situasjonen du sikter til her. Så er jeg jammen meg ikke sikker på om mine små fine ord, hadde fått blitt der di helst skulle vert. Flink du som klart å la være 🙂

      1. Jeg har nok ikke alltid vært så flink til å beherske meg, og har endt opp i en haug med ubehagelig situasjoner. Har tatt lærdom av det, og klarer nå å holde sinne inne. Allikevel kan det hende at ordene jeg uttrykker svir litt, hihi 😊

    3. Bra jobba.
      Der tror jeg det hadde klikka litt for meg 😀men jeg er ganske god pÃ¥ Ã¥ være flat… Ikke opp og ned i humøret. Men noen ting trigger meg Ã¥.

      1. Tusen takk 😉 Jeg har nok lært meg å ikke ta av ovenfor andre, og heller frese fra meg når jeg er alene. Etter noen ubehagelige situasjoner, har jeg funnet ut at det er det beste.

    4. Det med han i bilen som ventet uten Ã¥ gi nok plass hørtes stressende ut. En gang hadde jeg lukeparkert pÃ¥ 15 min parkering- og nÃ¥r jeg hadde vært i butikken og skulle dra sÃ¥ var bilen forann og bilen bak noksÃ¥ tett til min, og pÃ¥ sidene var en vei det kjørte biler med jevne mellomrom. Og ofte kommer det bilder der ogsÃ¥ og vil ha plassen og da har man jo ikke sÃ¥ god tid føler man. Men, den gangen følte jeg det var minimal plass til Ã¥ komme seg ut. Men sÃ¥ kjørte bilen forann den forann meg.. Og da tenkte jeg at “nÃ¥ kjørte bilen forann meg selvfølgelig frem” Men nei.. SÃ¥ jeg prøvde Ã¥ komme meg ut med, og ble ganske irritert pÃ¥ bilen forann som ikke sjønte at den mÃ¥tte flytte seg. Og der burde man kanskje gÃ¥tt ut Ã¥ sagt fra.. Men jeg kom meg ut! Og DA kjørte bilen forann meg!! Skulle trodd det var med vilje! ..SÃ¥ folk som ikke har helt antenner for andre i trafikken kan være utrolig irriterende! 🙂

      1. Det er sÃ¥ irriterende med folk som bare tenker pÃ¥ seg selv i trafikken. Det Ã¥ parkere sÃ¥ tett pÃ¥ at man enten ikke fÃ¥r Ã¥pnet bildøra, eller helt inntil foran og bak er sÃ¥ hÃ¥pløst. I fjor vinter da jeg hadde vært Ã¥ trent, sÃ¥ var det en annen dust som hadde bokset meg inne. Han eller henne hadde parkert helt inntil min bil pÃ¥ en plass som var en slags vei mellom parkeringsplassene. Jeg mÃ¥tte vente i 20 – 30 min før en av de andre bilene kom sÃ¥nn at jeg kom meg ut…, jeg skummet av sinne men det hjalp jo ikke…

    5. Er nok som deg…biter det i meg…og kan se helt rolig ut..mens jeg koker innvendig…MEN noen ganger mÃ¥ man fÃ¥ frustrasjonen ut..men det gjør jeg som regel ikke offentlig…hihih

      1. Nei nå om dagen freser jeg nok fra meg når jeg er alene, for jeg liker ikke at folk ser hvor sint jeg er. Tror ikke hr Dust hadde merket hvor sint jeg var, hihi

      1. Ja det er nok mer til å le av, sånn etterpå i alle fall. Enkelte mennesker er jo så korttenke at de ikke skjønner sjøl at de skaper problemer. God dette skjedde nå og ikke for flere år siden, for da hadde jeg nok godt ut av bilen å sagt hva jeg mente.., hihi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg