I januar er bunken med regninger størst

Jeg blir alltid like stresset hver gang jeg skal sette meg ned med bunken av regninger for å betale dem. 😵 Sånn har jeg hatt det siden jeg begynte å betale regninger selv, for mange mange år siden. Ikke vet jeg hvorfor jeg har det sånn.

Den bunken med regninger som jeg snakker om, er heldigvis ikke på papir lenger men ligger i nettbanken enten på e-faktura eller avtalegiro.


Januar og mars er de månedene som det kommer mest og store regninger, og da er økonomien litt dårligere enn resten av året. Akkurat da hadde det vært veldig greit å hatt et pengetre å plukke av.

Har akkurat vært inne i nettbanken å betalt alle regningene. For at jeg skal ha full oversikt over hva som er igjen på kontoen, får alle betalingsfrist den dagen jeg betaler dem, også de som har forfall frem i tid. Kunne selvsagt ha latt dem gå på forfall, men da føler jeg at jeg mister oversikten.

Nå som jeg er ajour med regningene mine, har pulsen igjen normal og jeg føler meg ikke stresset lenger 😊


#regninger #betale #stress #ajour #forfall #oversikt #blogg

11 kommentarer
      1. Ja det kan man trygt si, men nå er de betalt å så må jeg bare klare meg på det som er igjen. Det går det altså, men jeg må bare passe på å ikke penger på ting jeg ikke trenger 😵

    1. Ja, det er noe som gÃ¥r men man veit om det. Litt tøft her akkurat nÃ¥ nÃ¥r alle utgifter hoper opp. Men man har da overlevd slike perioder før men da var kanskje inntekta litt bedre enn nÃ¥. Men det er snakk om prioriteringer, være kreativ og det lærer man av. Opplever at jeg har bedre oversikt via nettbanken – der kan man overføre og styre selv. Og pÃ¥ toppen av det fÃ¥r man vite nÃ¥r man var der sist. Sjøl var jeg der i dag og det var 6 dager siden siste besøk. Men alt mÃ¥ betales, forsikringer, strøm osv…men bra at man kan utsette ting som tannlegen hvis det kolliderer med noe annet. Ha en fin kveld.

      1. Nei det kommer ikke som noen overraskelse, men jeg kjenner jeg blir litt oppgitt når jeg ser 1000-lappene nærmest løper ut av bankkontoen. Det går nok greit denne gangen også, men jeg bare være ekstra forsiktig med hva jeg bruker pengene på. Ha en fin kveld du også 😊

      1. Skulle gjerne hatt noen som tok seg av det jeg ogsÃ¥, men nei jeg mÃ¥ nok ordne det selv… Bortsett fra at jeg stresser meg opp, sÃ¥ gÃ¥r det greit Ã¥ betale dem. NÃ¥ som vi har nettbank, slipper jeg jo Ã¥ alt det manuelle 😊

      1. Nei januar er ikke gøy, og det blir ikke så mye igjen når regningene er betalt. Må nok være forsiktig med pengene fram til neste lønning. Usj, tannlegen nå på denne tiden er heller ikke så festlig, for det er jo dyrt bare å åpne munnen. Lykke til med tannlegen.

    2. Jeg synes ikke januar er den verste. Det er helst april-mai og så en ny omgang seks mnd senere. Da bøtter det inn med kommunale avgifter, eiendomsskatt, forsikringer..
      Det eneste som var dritt nå, var strømregningen. Himmel og hav! Og nå er strømmen enda dyrere enn i desember, så regningen i februar får jeg vel infarkt av. Jeg sløser ikke, jeg hutrer og kler på meg og har kalde soverom og stuetemperatur på 19-20 grader ( stakkars revmatikeren i meg), men likevel blir det svindyrt.

      1. Jeg bor i blokk sÃ¥ jeg blir slipper unna de andre utgiftene som du nevner, som jeg vet er høye. Med kroniske plager i kroppen orker jeg ikke Ã¥ ha det kaldt, sÃ¥ jeg sparer ikke pÃ¥ strømmen Ã¥ har en jevn temperatur pÃ¥ 21 – 22 grader inne. Vil heller spare pÃ¥ andre ting. De siste to mnd i 2018 fikk jeg mail om at strømselskapet hadde satt ned strømmen, sÃ¥ hoppet til januar ble ekstra stort 😳 HÃ¥per nÃ¥ allikevel du fÃ¥r en fin fredag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg