Jeg ble revet ut av søvnen

Nå sitter jeg å nyter min første kopp kaffe som ble litt senere enn vanlig, og kikker ut på en strålende vinterdag med blå himmel og – 6 C kuldegrader. Vanligvis pleier jeg å skru varmeovnene godt ned når jeg legger meg på kvelden, men i går gjorde jeg ikke det så nå er det lunt å godt i hele heimen.

Jeg hadde satt alarmen på 08:30 i dag, ikke for at jeg hadde noen planer men jeg ville ha litt mer ut av dagen. Det ble ikke alarmen min som tvang meg ut fra drømmeland, men i stedet et kraftig bor noen  etasjer opp. Jeg hater å bli vekket på den måten…. De holder på å pusse opp, og har akkurat begynt med å pigge badegulvet og lage en ny inngang til kjøkkenet. Akkurat det høres veldig godt.


Den siste uken har jeg sjekket bloggen og bloglovin med en gang jeg har våknet, for å se om mitt daglige innlegg i Frodiths vinterutfordring har blitt postet. Jeg laget ferdig flere av innleggene i forveien som ble lagt på vent, og alt har gått helt greit inntil i dag. Det siste innlegget skulle ha vært postet kl 9, men rett før kl 11 lå det fortsatt der. Jeg prøvde å endre på tidspunktet, men nei det ville ikke legge seg ut. Til slutt måtte jeg lage et helt nytt innlegg for å få det ut, og da gikk det greit.

Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal dra ut for å handle i dag, men om jeg gjør det blir det bare en snartur. Jeg har ikke mer klumpesand til kattedoen, og det begynner å bli lite igjen så det bør jeg helst kjøpe i dag.

Ha en fin torsdag da folkens 😊

#torsdag #vinter #vær #temperatur #bråk #oppussing #ut #blogg

17 kommentarer
    1. noen dager er det godt å bare sove,sov lengre enn normalen i dag jeg også,men ingen borring og hamring som vekket meg,bare en trang for å besøke veslehuset :=) en snartur på butikken er nok greit,her er det ikke noe å tenke på en gang,får bare krysse fingrane for att jeg får mannen heim etter jobb,en gang har han blitt stengt ute pga fonn og måttet overnatte hos et av barna vår,men med nyopperert kne er det godt å få hjelp til litt i heimen når kvelden kommer

      1. Det virker som om de er ferdig med boring for i dag, og godt er det 😊 Får endelig håpe at veien er åpen sånn at mannen din kommer seg hjem i dag. Kan nok være greit å ha hjelp inntil kneet ditt er ok igjen.

    2. Åh huff, får mareritt bare av tanken på sånn boring og diverse anleggsarbeid. I mange år levde jeg med det, da her jeg bor var et utbyggingsområde. Grusomt. Så misunner deg ikke det der.

      Jeg hadde også problemer med forhåndspubliseringen. I går og i dag har det vært problem med det. Heldigvis oppdaget jeg det, og fikk fjernet det og laget nytt. For det gikk ikke å endre tidspunktet. Jeg prøvde det også. Dumt når man ikke kan stole på det der. Det har gått greit andre ganger jeg har gjort det. Så forhåpentlig blir det rettet opp i, hvis noen har gitt beskjed da 🙂

      Kos deg med shopping og hva du enn måtte finne på 🙂

      1. De begynte på igjen med boringen nå i ettermiddag, og holdt på en times tid. Nå har det igjen blitt stille, heldigvis 😉 Det er nok ting som blogg.no må ordne opp i, ikke bare problemet med å sett innlegg på vent. Hadde vært fint å kunne endre tilbake til publisering med en gang. Jeg droppet å dra ut i dag, så da blir det full shopping på i morgen i stedet.

    3. Å, det er så kjedelig å bli vekket av boring i huset. Her også hender det at de holder på slik, men starter de før 8, ja da altså! 😉
      Og du kan være sikker på at du hadde tenkt å sove ut litt akkurat den dagen de velger å borre. 🙂
      HÃ¥per dagen din ble god tross dum start! Klem fra meg <3

      1. Nei før 8 får de ikke lov å begynne med sånt bråk, og de ga seg ikke helt heller for de startet opp å holdt på en time nå i ettermiddag. Ellers så har ikke dagen vært så ille den 😉

    4. Vi har en kald helg i vente sÃ¥ nÃ¥ er det vinter. Trodde jeg hadde en fin helg i vente men den gang ei.. skal nÃ¥ unne meg litt kultur pÃ¥ lørdag. Det er litt lokal kultur jeg skal pÃ¥ nÃ¥ – orker ikke bare og dra til Oslo. Dette skal bli moro hÃ¥per jeg. Ellers hÃ¥per jeg kan fÃ¥ se noe av hÃ¥ndballkampen i kveld mellom Danmark og Norge.. Det er nÃ¥ VM virkelig starter, sÃ¥ langt har vi vunnet alle kampene bÃ¥de med 10 og 20 mÃ¥l. Og da er det lett for media og rose noen spillere opp i skyene. Men nÃ¥ skal jeg gÃ¥ en tur. Kvelden kunne vært bedre pÃ¥ mange vis. Ha en fin kveld.

      1. Hva er det du skal se på lørdagen? Jeg prøver å unngå å dra ned til sentrum lenger, velger heller å dra til Lørenskog eller Lillestrøm når jeg skal på noe. Oslo frister ikke så mye lenger. Jeg håper vi gjør det bra i håndball VW, og det skal bli spennende å følge. Ha en fin kveld.

      1. Noen ganger kommer innlegget på bloglovin med en gang, men ofte syntes jeg at det tar lang tid. Akkurat det innlegget du sikter til, ble synlig for meg på bloglovin nesten med en gang.

      1. Nei det var ikke akkurat en perfekt måte å våkne på. De som pusser opp er ikke nye naboer, de bor i 3 etasje nå å skal flytte en etasje opp. Bare for å få litt bedre utsikt iflg ham selv. Det var stille midt på dagen, og så ble det en god time med bråk på ettermiddagen. Håper bare at det ikke blir noe i morgen.

    5. Jeg skal se en revy som er laget av elevene på Danvik folkehøyskole i Drammen. Det er mye kreativitet og humor på slike skoler. De lager en revy hvert skoleår og har sett 2 av de før. Det er 3 år siden jeg var der men den gang var det veldig moro.
      Må jo unne seg litt kultur og kultur er jo så mangt.

      1. Det hørtes spennende ut, og ja sånne skolerevyer pleier å være både flotte og morsomme. Det er mange år siden jeg var på en sånn, men husker at jeg storkoste meg. Håper den du nå skal se lever opp til forventningene 😊

    6. Litt av en måte å bli vekt på da! Noen dager er det kjempegodt å sove litt lengre. Til meg kommer det an på smerter om natta, og om jeg må opp for å gå meg myk.

      I dag tidlig tok de strømmen vår, og jeg var oppe kl.07.30 for å holde varmen i ovnen. Hos flyttet de hovedsikringen på utsiden, for vi har fått nye målere. Strømmen tok de kl.10.10.

      Har selv prøvd å sette klokkeslett på når blogginnlegg skal være ute på bloggen min, men det gikk ikke. Må prøve igjen.

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Det var slitsomt Ã¥ bli vekt pÃ¥ denne mÃ¥ten… Man blir helt oppjaget og sliten at dagen fort kan bli ødelagt. Heldigvis sÃ¥ gikk det greit med formen. Huff, ikke akkurat denne tiden pÃ¥ Ã¥ret det er greit Ã¥ ta strømmen. Hvor lenge var dere uten strøm i dag?

        Jeg la de aller fleste innleggene til utfordringen på automatisk posting, og det gikk greit med alle bortsett fra dette siste. Kan være at det er pga problemer på blogg.no. Skal teste det igjen å se hvordan det går da.

        Ha en riktig god natt 😴

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg