Jeg satt alltid å tegnet før

Fra jeg var barn og til langt opp i 20-årene satt jeg å tegnet så fort jeg hadde litt tid til overs. Jeg har alltid syntes det var gøy, men jeg var og er ikke flink til å tegne på frihånd. Så jeg satt ofte med et tegneseriehefte å tegnet etter det, men jeg la ikke oppå altså….

Fargelegging derimot var jeg ikke spesielt flink til den gangen, men nå som jeg fargelegger mer enn jeg tegner selv har det bedret seg betraktelig.


Dette er to av mange tegninger, som jeg selv syntes er litt fine da. Når jeg ser på dem, så tenker jeg at det er på tide å ta fram tegneblokken igjen å ser om jeg får det til igjen.


For de som leser bloggen min fra tid til annen, så vet dere at jeg også er veldig glad i å fargelegge andres tegninger. Spesielt Johanna Basford sine som utgis i bøker med diverse temaer. Når jeg sitter med dem glemmer jeg både tid å sted, og tankene mine svever bare bort til et sted jeg ikke aner hvor er.

Er du kreativ?


#kreativitet #tegne #tegning #farger #fargelegging #johannabasford #blogg

12 kommentarer
    1. Veldig fine tegninger!! Så kjekt du er flink i det. Jeg tegnet mye som barn, ikke så mye nå. Men malte litt for noen dager siden. Er kreativ, men ikke veldig flink å male. Du fargela fint 🙂 klem

      1. Tusen takk for koselig tilbakemelding ;o)) Jeg syntes fortsatt at det er gøy å holde kreative ting som tegning og farger. Maling har jeg ikke gjort så mye, men har prøvd meg på et bilde en gang ;o))

      1. Tusen takk ;o)) Det er en liten pause i fargeleggingen nå om dagen, ettersom strikkepinnen har tatt over litt av fritiden min. Har igjen noen tegninger i en eldre bok av Johanna Basford, og så venter en flunkende ny bok. Blir nok mer fargelegging utover våren og sommeren ;o))

    2. SÃ¥ flink du var da!! jeg har aldri vært flink til Ã¥ tegne…men hestehoder husker jeg at jeg følte jeg fikk til….og jeg var jo hestejente..sÃ¥ det var veldig viktig…hihi.. Har ikke prøvd sÃ¥nn fargerleggingsbøker..men ser for meg at jeg blir litt hekta om jeg begynner….hihihi

      1. Tusen takk ;o)) Jeg har nok tegnet helt siden jeg klarte å holde i en fargeblyant, men det er nok fargeleggingen som jeg syntes har vært mest interessant de seneste årene. Bestis og jeg pleier jo å sitte sammen på lørdagene å fargelegge, men etter at hun ble tvillingtante i oktober så har hun strikket klær til guttene. Da blir det ikke til at jeg fargelegger heller. Tenker at det roer seg nok utover våren, og da blir det nok mer fargelegging. Er mest gøy når vi sitter sammen om det ;o))

    3. Oi, sÃ¥ flotte tegninger da! 😀 Mor hadde en onkel som var veldig flink til Ã¥ tegne, men jeg har aldri vært flink til det. Jeg gjorde som Toini, og tegnet hestehoder i likhet med flere jenter i klassen min, men ellers var det elendig, hihi. I barndommen likte jeg Ã¥ brodere, og nÃ¥ strikker jeg litt, – er nok det nærmeste jeg kommer Ã¥ være kreativ.

      1. Tusen takk ;o)) Etter at jeg ble kjent med min biologiske familie, oppdaget jeg at flere der er gode til å tegne, mye bedre enn jeg er. Hestehode har jeg ikke prøvd meg på, kanskje en liten utfordring det ;o)) Jeg broderte også mye da jeg var yngre, spesielt de detaljerte broderiene til Eva Rosenstand. Alt av håndarbeide er jo kreativitet det, så det høres ut som du er ganske kreativ ????

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg