Julegavene er pakket inn

Nå har jeg akkurat blitt ferdig med å pakke inn de julegavene jeg skal sende i morgen. De andre tar jeg til helgen, for de haster det ikke med å få ferdig. Jeg er jo så dårlig på å pakke inn å få det pent, men det får bare bli som det blir….


Jeg har i grunnen kontroll på det meste, men det var igjen dette med å pakke inn og få avgårde de pakkene som skal ut å reiser.  Stikker innom posten å skaffer en sånn “Norgespakke” av største variant på formiddagen i morgen. Pakkene ser jo så store ut før de er brettet ut, og to år på rad har jeg gått 5 på å kjøpt for liten eske. Så i år går jeg for den største med en gang.

Har du pakker som skal sendes, og får du dem avgårde i tide?

#julegaver #innpakning #sendes #norgespakke #blogg

16 kommentarer
    1. Jeg har heldigvis ingen pakker som skal sendes, foreløpig. Og heldigvis for det, for ofte er det sånn at det koster mer å sende enn hva selve gaven koster. Min erfaring da. Men jeg skal faktisk sende en premie nå i helgen når jeg tenker meg om. Så det blir spennende å se hva det vil koste.

      Jeg må også få sendt ut noen julekort. Så må få gjort det en av de nærmeste dagene. Aner ingenting om fristene…så det får gå som det går 🙂

      Flink er du i alle fall, du får tingene avgårde 🙂

      1. Aller først, så er fristen for at de kan garantere at det kommer fra innen 16.12.
        Jeg ble ferdig med å skrive julekortene i går kveld. Så i dag skal jeg stikke innom posten å ordne frimerker.
        Pleier å kjøpe en sånn Norgespakke med pakkelapp, og da mener jeg den store esken koster rundt 150,-.
        Ikke helt sikker på prisen, men for mitt vedkommende så er det heldigvis under hva alle gavene kostet.

    2. Har ingen å sende…og godt er det..men vi har avlevert noen nå i helgen…for jeg er jo aldri så tidlig ute..Men nå er det meste i hus…mangler bare noen småting…hadde tenkt å begynne å pakke inn i dag, men så mangler det noe smått her og der…så da venter jeg….deilig å ha gjort…alt som er unnagjort, er velgjort…hihihi

      1. Jeg sender mine i morgen før jeg skal til bestisen for å bake, orker ikke å stresse meg ut for å kjøpe Norgespakken og frimerker. Så hjem for å pakke gavene ned på en måte så de ikke går i stykker på veien, og så ned på posten igjen. Jeg har forresten igjen en pakke, og det er til faren min… Han bor på Eldres hus, og da tenker jeg noen lune gode sokker kan komme godt med til han.

      1. Posten garanterer å få det fram, hvis du får sendt det innen 16.12., men jeg ha sendt ting etter det å det har kommet fram. Så hvis det du venter på ikke tar alt for lang tid, kan det godt hende det ordner seg 😊

    3. Flinka 😀 Har sendt til eldste barnebarnet og oldebarnet. Og tok å sendte til eldste sønnen på Skedsmokorset og hans gjeng, enda vi skal nedover dit den 22. Men det var mest for å slippe å drasse på så mye på flyet 🙂

      1. Greit å få alt pakkestyr og julekort avgårde innen fristen. Du har tydeligvis vært tidlig ute, og det kan lønne seg 😊 Ser den med å slippe å drasse med for mye når man skal fly. Det blir enda nok allikevel.

    4. Har aldri hatt noen pakker som skal sendes jeg. Her er alt veldig kortreist! Og de er selvsagt i hus for lenge siden. Bortsett fra en nå da, og der vet jeg ikke en gang hva jeg skal kjøpe … :O

      1. Min gren av familien er den eneste som bor i Oslo, eller så bor resten spredd ut over landet. Så når det var barn i familien ble det sendt avsted julegaver før jul. Nå sender jeg kun til niesen min, som bor midt mellom Haugesund og Bergen, og hennes tre barn. Hun er den eneste jeg har noe særlig kontakt med. Jeg har igjen til faren min, som får en ting han kan bruke.

    5. Så flink du har vært. Jeg slipper å sende gaver. Til de 2 som bor et stykke unna blir den ene levert av noen andre og den andre skal jeg prøve å få handlet i morgen. Så kan den bli med tilbake til Trøgstad etter de har vært her på Julemiddagen på Søndag:-)

      1. Nå er gavene sendt og over helgen er de under veis til niesen min ;o)) Jeg er den eneste i hele familien som bor i Oslo, så her i huset har det alltid vært stress med å handle inn julegaver for å sende dem. Det var for at det var små barn i familien den gang, men nå er de store. Jeg har igjen å pakke inn et par gaver i kveld, men de skal jeg selv levere til fetteren min og kona på Fetsund i morgen. Ha en fin søndag ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg