Kvelden gikk så fort

Som jeg fortalte i går, så var jeg bedt på middag til bestisen sammen med kusinen hennes. Jeg gledet meg virkelig til å få servert middag, og så skinkestek da som er så vanvittig godt.

Hele formiddagen gikk folk ut på sosiale medier med at det var så glatt oppe i Lørenskog traktene. Derfor var jeg litt bekymret før jeg dro hjemmefra, men det var ingen grunn til det. På hovedveiene var det ikke glatt i det hele tatt, men på sideveiene var det en helt annen historie.


Bestisen kokkelerte fram en nydelig skinestek, surkål, og en veldig god skysaus. Anne var kanskje litt bekymret for at det skulle være lite smak på steken, ettersom den ble kjøpt samme dagen. Den fikk derfor ikke ligget lenge å trekke, men det var ingen grunn til bekymring. Vi storkoste med den gode maten, og satt lenge ved matbordet å skravlet. Litt senere ble det kaffe og is.

Når tre damer kommer sammen en kveld, som i går, så har vi så mye å snakke om alle tre at munnen løper nesten løpsk.  Å når munnen løper løpsk så går også tiden veldig fort, og før vi viste ordet av det dro klokka over 23.

Jeg hadde min bil inne i garasjen, hvor det var varmt så jeg kunne bare dra rett hjem. Kusinen hadde sin bil ute, og det så ut til at alle rutene hennes var helt til-iset så hun hadde nok en jobb å gjøre før hun dro.

Vel hjemme igjen forsøkte jeg å komme meg fra garasjen og inn uten å ramle. Vaktmesteren hadde strødd masse, men på dagen hadde det tinet å så fryst på igjen. Da ble det glatt enkelte steder, og jeg tok meg noen vågale dansetrinn som jeg ikke viste jeg kunne, hihi!

#sammen #middag #skinkestek #godt #nytelse #munndiare #prate #blogg

10 kommentarer
      1. Det er aldri manko på noe å prate om når bestiser treffes, kan nok skje at man blir hes ja. Så lenge vi bare danser er det greit, for når vi begynner å fly og så dumper ned på endanom eller andre sensitive områder er det verre 😂

    1. Koselig med venninde-kvelder, gull verdt det 👍 Ja, isen ute er skummel om dagene. Jeg har kjøpt meg brodder til skoa ~ helt greit å gå med; kan nesten løpe på isen. Anbefales ❤️ God helg 😀

      1. Ja jeg setter virkelig stor pris på disse kveldene våres 😊 Jeg har gode brodder, men jeg trodde ikke jeg kom til å trenge dem i går. Skulle nok ha hatt de med. Ha en riktig god helg 😊

      1. Ja vi damene har det alltid koselig når vi møtes, om det er til middag eller over kopp kaffe. Ettersom jeg ikke er noen Jamie Oliver på kjøkkenet, er det veldig greit med god venner som mestrer kokekunsten bedre 😊

    2. Koselig med slike kvelder med god mat og venner. Mulig det blir en tradisjon for det er rart med det i disse tider. Ha en fin aften.

      1. Det er faktisk en tradisjon dette her… Bestisen kommer alltid til meg på bursdagen min, så inviterer hun på middag i romjulen, og så samles vi oss meg på nyttårsaften. Da koser vi oss å har det ordentlig hyggelig sammen 😊

      1. Jeg pleier å ha broddene med meg, men helt ærlig så trodde jeg ikke at jeg trengte dem. Tok litt feil der ja, hihi! Jeg må nok sørge for at de ligger i veska mi hele tiden, for man vet aldri når man får bruk for dem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg