Kveldskos og avpelsing

Photo taken with Focos
Photo taken with Focos

Heisann og god kveld!

Klesvasken er klar og flere av plantene mine er pottet om, og noen har også reist til de evige grønne enger. Ja jeg har kastet noen av de grønne plantene mine, som egentlig ikke var noe fine lenger…., trist men av og til må det gjøres.

Ronja kom for litt siden for å få kveldskosen sin, og det fikk hun selvsagt. Da sitter hun en stund rett opp og ned å kikker på meg, og så kaster hun seg over ende å ender opp med hode på armen min. Jeg må være på vakt og klar med armen, ellers så ender hun opp på gulvet. Har det skjedd noen gang? Å ja da, det har det, men det har gått fint. (bilde er forresten fra i går)

Når hun først får lagt seg til, kan hun ligge på armen min en evighet å male høyt og hypnotiserende 🥰

Om du syntes hun har lite pels hunder haken, så stemmer det, for det var der veterinæren barberte vekk pelsen når hun skulle ta blodprøve.

Photo taken with Focos

Av en eller annen grunn har Vinja mistet en del pels i det siste, og plutselig oppdaget jeg en kjempetove på magen hennes. Dessverre er hun ikke alltid like enkel å ha med å gjøre når sånt skal fjernes. Jeg har forsøkt flere ganger uten å lyktes. I dag derimot var hun mer avslappet og jeg fikk først klippet vekk noe av det som var hardt. Så brukte jeg kammen og fjernet litt til. Er jeg heldig så er hun like avslappet og rolig i morgen også, og da er det mulig jeg får tatt resten.

Nå ligger hun i sofaen ved siden av meg og sover 🥰

#katteliv #kveldskos #ronja #vinja #pelsstell

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg