Litt strikking er okey…

Når man har kroniske plager med nakken, skuldrene og armen klarer man ikke alltid å drive med like mye håndarbeide som man skulle ønske. Jeg får fort vondt hvis jeg sitter for mye og for lenge, og da blir jeg frustrert.

For et par uker siden heklet jeg meg en ny lue i rosa og lilla, som du kan lese om HER, og da den var ferdig bestemte jeg meg for å ta meg en liten pause. Problemet er jo bare det at jeg liker jo å drive med noe også, så pausen ble ikke så lang.


Jeg har en liten kiste i stua, som er full med garn. I bunnen hentet jeg opp et par store nøster med pleddgarn i brunt og beige. Jeg har strikket to tilsvarende pledd fra før, rødt/svart og lilla/gammelrosa, og det er strikk uten mønster som er perfekt foran tv-skjermen. Man legger bare opp masker etter ønsket bredde på pleddet, så strikker man rett frem og tilbake på begge sider.

Dette er et langtidsprosjekt som fort kan bli litt kjedelig siden det ikke er noe variasjon, og jeg kommer nok til å legge det bort innimellom for å gjøre andre prosjekter.

Jeg har akkurat begynt så det er ikke så mye å vise enda, men ettersom pleddet vokser skal det komme bilder 😊


#håndarbeide #trikke #prosjekter #vondt #kronisk #smerter #blogg

16 kommentarer
      1. Jeg trodde ikke disse pleddene kom til å bli så varme, men der tok jeg feil gitt. Jeg har laget de en halv gang ekstra så bred som oppskriften for å få litt størrelse på dem. Derfor bruker jeg to store nøster til et pledd. Når de får litt str på seg, er de gode å ha over bena mens jeg strikker på dem 😊

    1. Veldig koselig med håndarbeid. Selv har jeg så og si sluttet, for jeg får så vondt i henda og armene, og det er ikke mye jeg kan holde på før det blir for ille. Heklet veldig mye før.

      God fredag og helg! 🙂

      1. Det blir veldig periodisk med meg og håndarbeide…. Har jeg en god periode med nakken og skuldrene så klarer jeg ikke å la være, men da er faren for at jeg sitter for lenge så jeg får vondt. Prøver litt når jeg egentlig skulle ha latt være også, bare for at det er gøy… Det er jo selvsagt dumt av meg. Ha en fin helg du også 😊

      1. Søren også, der havnet du i SPAM boksen min igjen!!

        Når jeg strikket det første pleddet, så trodde jeg ikke at de skulle være så gode og varme. Der tok jeg feil gitt, de er varme i tillegg til at de er litt kule i fargenspillet. Ønsker deg også en fin helg 😊

    2. Så flink du er til å holde på med håndarbeid! Jeg gjorde det endel før, men blir ofte til at jeg ser på internett isteden når jeg er inne.

      1. Selv om armene og nakken min sier at jeg helst burde la være, så klarer jeg det bare ikke. Det er for morsomt… Når det er sagt, så må jeg innrømme at håndarbeidet og bloggen krangler om hvem som skal bruke mest av tiden min, hihi!

    3. Et pledd lissom! :O Uuuups, jeg har hatt nok med de babyteppene jeg har strikka i årenes løp. Men strikka mye før. Ikke bare pledd altså. Er nesten slutta nå. Blir så kjedelig når hodet ikke klarer å følge med på mønsteret. Har til og med kjøpt en sånn magnettavle for å få det til å funke igjen, men når en ikke klarer å huske og flytte magneten nedover mønsteret så er det jo totalt dødfødt!

      1. Dette pleddet hadde du definitivt klart, for det er ikke mønster i det hele tatt. Bare å legge opp masker etter hvor bredt du vil ha det, og så strikker du rett maser på begge sider til du har den lengden du vil ha. Perfekt å sitte med, og veldig vanskelig å gjøre feil på 😉

    4. Så flink du er! Godt jeg ikke er hekta på strikking…da hadde det blitt mange pledd her i huset…enda flere en vi har! hihihi….Ønsker deg en god helg!

      1. Tusen takk 😊 Det blir nok flere pledd etterhvert, for denne typen jeg holder på med nå er enkle å drive med. Ikke noe mønster å følge. Har lyst til å strikke et i en mer sommerlig farge også, men det er ikke noe hast med det. Ha en fin helg du også 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg