Lysvandring i Botaniske Hage

Det er mye som er vakkert her i verden, og en av de tingene er fargerik belysning av naturen etter at mørket har lagt seg. I går besøkte jeg Botanisk Hage her i Oslo, og var på en lysvandring rundt i parken.

Det var så vakkert, og jeg tok mange bilder som jeg var så fornøyd med… Inntil jeg fikk dem opp på PC’n, for da ble veldig mange av dem kornete og uklare. Noen bilder gikk dog igjennom nåløyet, og nedenfor kan du se de jeg plukket ut. Litt mer tekst etter alle bildene.



Det var veldig mange mennesker der, og jeg følte vel litt at jeg gikk i kø samtidig som jeg var kjerringa mot strømmen. Det kom like mange mennesker mot meg, som det var med meg. Allikevel ødela ikke det den fine opplevelsen av å se den flotte belysningen.

Ettersom jeg ser dårlig så slet jeg litt med å fokusere blikket, når jeg gikk fra et sterkt belyst område. Ble veldig blendet, noe som gjorde at jeg ikke så veldig godt når jeg beveget meg i de mørke partiene. Det er jo meg, ikke noe negativt til arrangøren.

Det har jo vært noe tilsvarende langs Akerselva og Alnaelva, men jeg har ikke vært med når det har blitt arrangert kvelder der. Det ga litt mersmak, så jeg skal prøve å få med meg det også 😊

Har du gått på lysvandring?


#lysvandring #belysning #botanisk #hage #oslo #vakkert #blogg

11 kommentarer
    1. Bilder tatt på ettermiddag/kveld blir ofte litt kornete..men syns de her ble fine da…så vakkert med lys og farger :)) Aldri vært på lys-vandring så takk for at jeg fikk bli med her hos deg <3

      1. Tusen takk 😊 Ja på disse lysvandringene er det bare å møte opp, og det koster heller ingen ting. Veldig greit med slike opplevelses arrangementer som er gratis. Ikke så mange av dem

      2. Tusen takk 😊 Ja på disse lysvandringene er det bare å møte opp, og det koster heller ingen ting. Veldig greit med slike opplevelses arrangementer som er gratis. Ikke så mange av dem

    2. Så flott! Jeg så de skulle ha lysvandring, – følger litt med da jeg har planer om å ta med junior dit + til Naturhistorisk museum. Det blir nok til sommeren da det blomstrer der, men fint at de arrangerer noe på vinteren når det ikke er så mye å se der ellers. Jeg har aldri vært på lysvandring, men var nære på da de hadde det på Kistefos-Museet i høst.

      1. Det var et vakkert skue, og selv om bildene beskriver litt av den vakre lyssettingen er det noe annet å se det med egne øyne. Jeg kan virkelig anbefale både en og to turer til Botanisk Hage. En litt ut på våren, når vårblomstene har kommet, og en utpå sommeren da resten av hagen står i full blomst. Jeg elsker å gå der på den tiden, og jeg jakter jo fortsatt på DET PERFEKTE bilde av min favoritt humla 😍

      1. Får du muligheten, burde du virkelig være med på det. Jeg vet ikke om det arrangeres over alt, men sjekk ut på det som skjer der du bor eller i nærheten så kan det jo hende. Det er ikke lenge siden de hadde det i Lørenskog også, som ligger i Akershus.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg