Mandag, minusgrader, telefonsamtaler og Ildtoppene

Photo taken with Focos

Heisann og god formiddag!

Ute er det en nydelig høstdag med sol, men varmt er den ikke. I natt har gradestokken gått under den magiske streken. Da jeg sto opp til morgenen i dag var temperaturen på -0,8C 🥶

Etter at kattene hadde fått medisin og morgenstellet var ferdig, satt de klar på dørstokken og kikket lengselsfullt på meg. De ville ut på balkongen, men det ble bare et veldig kort besøk. Begge to tok en liten runde, drakk litt vann, kikket på fjærballene og så mjauset de og ville inn igjen 😺😺

Jeg har brukt morgenen til å sitte i telefonen, da det var noen ting som måtte ordnes. Først måtte jeg ringe til et firma som het Avarda AB, som hadde bedt om en kredittsjekk av meg. Det sto ikke i brevet på vegne av hvem, så jeg ringte dem for å sjekke hva dette var for noe. Det viste seg at det var for at jeg hadde handlet hos Cellbes. Så da kunne den sjekkes ut. Neste samtale ble til KK for å si opp abonnementet, noe jeg mente at jeg allerede hadde gjort. Det hadde jeg tydeligvis ikke gjort, men nå er det i alle fall ordnet.

Photo taken with Focos

Har du sett hvor fine Ildtoppene mine er 🥰 De har stått ute på balkongen siden i sommer, og de flommer over av blomster og flere knopper er på veg. Jeg er litt usikker på om jeg skal la de stå ute en stund til, eller om jeg må flytte de inn. Må lese litt om dem for å se hvor hardføre de er.

Jeg er litt uggen i kroppen i dag, som om en forkjølelse er på gang. Jeg håper virkelig ikke det, men det er jo sesong for det nå så det er ikke usannsynlig. Ikke så mye jeg får gjort med det, annet enn å holde meg varm og håpe på det beste.

Håper du får en strålende mandag 🥰

#mandag #kaldt #frost #minusgrader #høst #vær #katteliv #telefonsamtaler #ordne #helse #forkjølet

6 kommentarer
    1. så vakker en dag det var hos dere ,ja nå kommer kuldegradene så det er på tide med ull :=) ildtoppen får jeg ikke til ,aner ikke hva jeg gjør feil men har ikke hatt dem ute noen gang ,kanskje jeg skal prøve den en gang til :=)

      1. Vi har virkelig hatt en fin høstdag i dag, kjølig med når sola er framme er det ikke så farlig. Det er andre året jeg har Ildtopp på balkongen, og som i fjor er de fulle med blomster og stortrives der ute. I år plantet jeg dem i den gamle balkongkassen min, og der har de stått siden i sommer med ekstremt høye dagtemperaturer. Noen ganger har jeg også glemt å vanne dem, uten at det har hatt noen innvirkning. Så ja jeg syntes du skal prøve å sette de ut, for jeg tror de kommer til å trives.

      1. Ja det er virkelig flotte, og det ser ut til at de trives bedre ute enn inne i leiligheten. Dessverre så har forkjølelsen blomstret ordentlig opp, og jeg ligger langt under pleddet 🤒

    2. Håper du holder deg frisk. Det går mye forskjellig nå altså!
      Nydelige blomster, du er flink til å stelle med blomstene dine.
      Så bra du fikk ordnet opp, kjedelig med å si opp blader synes. Man har skrevet mail og så får man fortsatt dette
      bladet. Jeg skulle ønske at det gikk f.eks 12 utgaver og sÃ¥ stoppet det av seg selv! Men jeg tror jeg har funnet en lur løsning nÃ¥…haha! Rett og slett gi meg selv en gave – da stropper det automatisk.

      Kjøper på butikken jeg nå, gidder ikke det surret merker jeg. For blader må jeg ha, elsker å titte i magasiner.

      1. Jeg syntes det er veldig gøy å holde på med blomster, og når de trives så godt som disse tre ute på balkongen er det ekstra gøy. Dessverre så klarte jeg ikke å holde forkjølelsen i sjakk, den har virkelig blomstret opp. Det er ofte noe herk å si opp sånne blader, men jeg håper de fikser det som de sa de skulle. Som du kan jeg heller kjøpe et i butikken hvis det er noe som er spennende. Har fortsatt Familien, og den skal jeg ha for det er så mange fine strikke/hekleoppskrifter der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg