Middag på Buen og julekonsert

Nå rykker vi tilbake til fredagen, hvor jeg var ute å spiste middag sammen med Anne og Brit før vi skulle på julekonsert i Lørenskog Hus. Jeg hadde avtalt med Anne at jeg skulle være hos henne kl 16, sånn at vi hadde litt god tid. Ettersom det var fredag og førjulstid var det ingen ide å ta bilen bort, så jeg parkerte den i kjelleren hos Anne. Det tar maks 10 minutter å gå bort, og man har godt av å røre på seg.


Jeg må bare skryte av “Buen”, for de har altså så god mat der, og servicen er helt topp. Selv om det er fult med gjester og mye å gjøre, er de raske med maten og alle får like god service. Vi har vært der noen ganger før, og jeg er like fornøyd hver gang.

Det er sjelden jeg møter noen jeg kjenner når jeg er ute sånn, men plutselig så jeg noen som satt å vinket. Det var en kollega, og venninne med Brit.


Til forrett valgte jeg sprøstekte vårruller, og mmm så gode de var.


Til hovedrett valgte jeg “Den tradisjonelle”, som er biff i tynne skiver med sesongens friske grønnsaker i en lett soyasaus. Å, som vi koste oss med den gode maten. Når jeg satt å kikket på menyen, tenkte jeg at jeg skulle ta en kopp kaffe og dessert etter maten, men jeg ble så mett at jeg orket faktisk ikke.  Dessuten begynte vi å få litt dårlig tid også.

Salen hvor julekonserten ble holdt er i samme huset, bare en trapp opp, så det tok oss ikke lang tid å komme oss opp å finne plassene våre. Vi hadde de tre ytterste setene på rad 8, og så perfekt. Mens jeg sto å ventet på at de siste innenfor oss skulle komme å sette seg, da traff jeg jammen ei jeg hadde gått på barneskolen med. Henne har jeg ikke sett siden hun sluttet før vi begynte på ungdomsskolen.

Da vi hadde satt oss kom det plutselig en dame ut for å gi litt informasjon. Det viste seg at Elvira Nicolaysen hadde blitt syk, mistet stemmen, så konserten ble derfor med Lewi Bergrud og Knut Anders Sørum.

Lewi og Knut Anders serverte den ene etter den andre med nydelig julesanger og melodier, og det beste av alt de synger jo på norsk. Ikke det at det er noe galt i å synge på engelsk, men det blir noe ekstra når det er på morsmålet og innimellom på dialekt.

Det var bare de to med hvert sitt instrument, og det var mer enn nok til å gi oss en stemningsfull og fin konsert. Av og til var det anledning til litt allsang, men siden jeg satt med propper i ørene vet jeg ikke helt hvordan det ble. Jeg hørte nemlig nesten bare meg selv, hihi!

Disse to gutta klarte det i år igjen, og det var å hente fra enda litt mer julefølelser å få senket skuldrene mine enda et hakk ned.

Etter konserten sto de begge ute i hallen og solgte CD’er og LP’er, og jeg benyttet sjansen til å slå av en liten prat med dem. Kjøpte forresten Lewi Bergrud sin CD, som har bare fire men veldig fine melodier på.

Etter konserten sa Anne og jeg ha det til Brit som tok bussen hjem, i mens vi ruslet igjennom Metro tilbake til Anne for å ikke bli så kalde. For det var nesten – 10C ute, og da trives ikke denne madammen her noe serlig.

#lørenskog #kulturhus #middag #buen #asiatisk #julekonsert #blåtoner #konsert #trivsel #stemning #jul #blogg

6 kommentarer
      1. Det har ikke blitt så mange konsert på meg i år, men denne ville jeg ikke unnvære. Jeg kan virkelig anbefale Buen i Lørenskog Hus. Det tar vel ikke mer enn 20 – 30 min med bussen, og da har man jo Metrosenteret rett ved som har mange spennende butikker 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg