O helga natt – Ole Christian Norevik

Det er en julesang jeg bare må hører igjen og igjen, når desember og jula kommer. Jeg er kresen når det gjelder hvordan den blir fremført, og i mange år var det kun Jussi Bjørling som fikk tårene til å renne. Så fikk jeg høre en annen versjon, som jeg har tatt til hjertet mitt.

Versjonen jeg sikter til er med Ole Christian Norevik, sønnen til tidligere bloggvenninne Anneli Norevik (Allis). Han synger så vakkert at jeg sitter og gråter hver gang jeg hører den. Dessverre så gikk Ole Christian bort så alt for tidlig rundt disse tider i fjor.

Ta deg tid til å sitte ned å lytte til den vakre sangen, senk skuldrene og send en tanke til de du har kjær og de som ikke lenger er blant oss lenger ❤


#ohelganatt #julesang #vakkert #minner #tilminne #jul #blogg

14 kommentarer
    1. Vakkert! Trist å høre han gikk bort…Enkelte julesanger hører liksom julen til…ja..kanskje ikke så rart..men noen er bedre en andre…hihih…Tusen takk for forklaring på underskriften..nå har jeg også prøvd..får se om jeg får det inn i innlegget i dag….:-)

      1. Akkurat denne julesangen er noe av det vakreste jeg vet, og det rett person som fremfører den… Ja da strømmer tårene, og sitter nærmest å hikster. Veldig trist at en ung mann skal bli revet bort så alt for tidlig 😪

        Jeg har ikke vært innom på et par dager, vært litt opptatt, så jeg har ikke fått sjekket hvordan det gikk med underskriften din. Skal lese litt innlegg i dag, så da får jeg se om du fikk det til.

    2. <3 Hjertet mitt er knust . Det er helt ufattelig at han ikke er mere 🙁 Tiden vi går inn i nå er vond og vanskelig . Sjokket over å finne han død på lillejulaften i fjor er like stort enda 🙁 Han døde av hjertesvikt bare 32 år gml 🙁 Heldigvis har vi sangen , musikken og alle de gode minnene med oss hver eneste dag .

      1. Kjære Anneli 💖 Det å miste barnet sitt og hvor vondt det er, kan bare den som har opplevd det vite. Jeg tenker på deg hver gang jeg hører og ser denne videoen, og tårene renner i strie strømmer. Både for at det er trist det som skjedde, men også for at akkurat denne julesangen er så vakker. Gode minner og den fine musikken er en liten trøst når det er som tyngst. Varme klemmer 💖

    3. Jeg hører ikke særlig andre julesanger enn det som kommer i butikkene når jeg er og shopper. Hører ikke på frivillig. Men du har et spesielt forhold til denne, og det er noe annet. Masse minner med enkelte sanger også.

      1. Jeg elsker alt som har med julen, og her hjemme står radioen på Klem Jul i hele desember. Da går jeg rundt å nynner og koser meg. Akkurat O Helga Natt har alltid betydd mye for meg, og jeg må høre den flere ganger. Akkurat denne versjonen har jeg blitt så glad i, også lenge før Ole Christian døde. Nå et år etter er det jo like sårt for Anneli og familien, og jeg tenker på dem 💖

    4. Du verden for en kjempeflott og vakker versjon, og for en stemme den gutten hadde!

      Det er så urettferdig at unge mennesker går bort alt for tidlig <3 🙁 Føler med familien i denne tiden <3 <3 <3

      Takk for at du delte denne <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredagskveld, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Jeg er helt betatt av denne versjonen, og følte at jeg bare måtte dele den. Hørte den noen år før Ole Christian døde, så det var allerede en versjon jeg hadde trykket til mitt bryst. Det er jo helt umulig å sette seg inn i hvordan det føles å miste barnet sitt 😢

        Ha en fin søndag 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg