SÃ¥ gjorde jeg noe dumt igjen

Noen ganger er det best å vente på at noen kan hjelpe deg, og i dag ble det en sånn dag hvor jeg ønsket at jeg hadde gjort det. Så er det jo også sånn at man gjerne vil ha ordnet opp med en gang, så setter man i gang på egen hånd.

Hva er det jeg har gjort for noe dumt i dag tenker du kanskje? Jo, jeg fikk for meg å flytte litt om i stua. Flytte skjenken fra den ene veggen, for å frigjøre et hjørne til å sette kattenes klorestativ. På den måten slapp jeg å ha nevnte stativ bak sofaen hvor det står i dag.


Tanken var jo veldig god, men utførelsen ble langt fra det. Jeg gadd selvsagt ikke å tømme skjenken først, noe som gjorde den ekstremt tung. For å korte ned på historien, så gjorde det plutselig vondt i ryggen.  Så vondt at jeg klarte nesten ikke å rett meg opp, og jeg nærmest krøp bort til stolen å satte meg.

Trodde at det skulle gli over hvis jeg satte meg ned å slappet av litt, men det har ikke skjedd dessverre. Det er fortsatt like vondt, og jeg bruker en evighet når jeg må opp av stolen og det må jeg jo av og til.  Dels for at jeg faktisk MÅ, men også for at det ikke er bra å sitte stille hele dagen heller.

Passet veldig dårlig dette her, for jeg hadde nemlig tenkt til å ta ned belysningen på balkongen i dag. Det må jeg nok vente med!

#helse #ryggen #ryggsmerter #vondt #blogg

21 kommentarer
      1. Tusen takk 😊 Det er ikke første gangen jeg har gjort dette, og det blir neppe dessverre. Det går over, og hvis ikke har jeg time hos manuellterapeuten min på mandag. Da får han bedrive håndspåleggelse 😊

    1. Huff, det er ikke noe godt nÃ¥r slikt skjer, og sÃ¥ tenker man..hvorfor gjorde jeg det. Tro meg, jeg har gjort mange slike “dumme” valg jeg ogsÃ¥. Fort gjort dessverre.
      HÃ¥per det bedrer seg raskt.

      God bedringklem fra meg! <3

      1. Tusen takk 😊 Jeg burde ha vist bedre, og tenkt meg om litt før jeg satte i gang. Heldigvis så er jeg litt mer mobil i dag enn i går, så det går den rette veien.

      1. Jeg er en veldig inpulsiv person som plutselig setter i gang med ting, uten å tenke på konsekvensene. Denne gangen ser det ut til å gå bra, for ryggen kjennes mye bedre nå i kveld 😊

    2. Uff…det er fortgjort ja!…Du fÃ¥r ta litt ibux sÃ¥ du ikke hovner opp sÃ¥ ille bak i ryggen….Men kjenner meg godt igjen…Skal bare…..;-) God bedring!

      1. Tusen takk 😊 Jeg tok Ibux på dagen og rett før jeg gikk å la meg i går. Om det gjorde susen vet jeg ikke, men jeg er nå mer bevegelig og går mindre anstrengt i dag.

    3. Bedre og få hjelp av andre enn og gjøre ting selv. På den måten blir ting gjort lettere, mer sikkert og det blir sosialt. Håper du blir fort bedre. Var på revy i ettermiddag og det var egentlig litt under det man forventer. Men de var flinke men ikke så kjempeflinke. Men de som dansa dansa bra men det er alltid mye øving og mye jobbing bak en revy. Salen var full, ca 200 stk men det var sjelden at hele salen ga applaus. Folk som parkerer feil er irriterende, hr Dust burde tenke litt på andre og ikke sperre veien for andre. Ha en fin kveld.

      1. Jeg burde nok ha bedt om hjelp til å flytte skjenken, men det er nå sånn at man gjerne vil ha det gjort med en gang. Heldigvis har ryggen min blitt bedre i dag, og jeg klarer å bevege meg uten alt for mye smerter. Når det gjelder sånne mennesker som hr Dust, så tenker de ikke lenger enn til nesetippen å ser ikke at de lager problemer for andre.

        Litt synd at forestillingen du var på ikke helt levde opp til forventningene, men sånn er det bare innimellom.

      1. Det var nok ikke så alvorlig som noe prolaps, mer muskulært denne gangen. Jeg vet ikke om jeg klarer å love å ikke gjøre sånne stunt igjen, for jeg er så innpulsiv at jeg gjør ting før jeg rekker å tenke. Heldigvis er jeg mye bedre i ryggen, og jeg har traska frem og tilbake i leiligheten flere ganger i dag for å få litt bevegelse i ryggen. Det har vært til stor hjelp.

      1. Jeg er heldigvis mye bedre nå i kveld, så det var nok bare muskulære smerter. De er ille nok de, men går heldigvis raskt over igjen. 😊 I morgen skal jeg til manuellterapeuten min, så han kan også kjenne litt på ryggen hvis det trengs 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg