Ser det som en treningsøkt

Det har snødd ganske kraftig her på Østlandet de siste to dagene, og det har blåst endel også. Dette har gjort at det har dannet seg fonner foran dører og garasjeporter.

I går var jeg ute å feide av trammen og utenfor søppelsjakten. Utover kvelden snødde og blåste det kraftig, og like før jeg skulle legge meg kunne man ikke en gang se at jeg hadde vært der.


Jeg ble veldig kald etter å ha vært ute å måket, og i går kveld lå jeg rett ut med feber. Når jeg våknet i dag var feberen fortsatt der… Fikk den ned et par hakk med febernedsettende, men var langt i fra i form.

Da jeg var ute i går kunne jeg se at garasjeporten min var ganske nedsnødd. Derfor kledde jeg på meg godt med klær å gikk ut på formiddagen i dag for å fjerne snøen. Ettersom spaden min er inne i garasjen måtte jeg bruke kosten å feie snøen bort. Heldigvis for meg var snøen lett, og da gikk det ganske greit å rydde den unna.

Mens jeg var i gang tok jeg like godt et tak utenfor søppelsjakten også, og det var smart for like etter at jeg kom inn så kom søppelbilen 🚍

Det å måke snø kan likestilles med en god treningsøkt, for det er hardt og man bruker både armene og bena. I dag kjente jeg det godt i ryggmusklene også, som protesterte heftig da jeg kom inn igjen.

Akkurat nå snør det ikke så mye, og jeg håper virkelig at det avtar utover ettermiddagen og kvelden.

#snø #måke #brøyte #vær #vinter #trening #feiekost #spade #vær #blogg

20 kommentarer
      1. Tusen takk 😊 Det var nok ikke så smart å måke snø, noe jeg fikk erfare utover kvelden og i dag. Jeg har ligget rett ut med høyt feber og syntes litt synd på meg selv. Skulle ha vært på jobb i dag, men har utsatt det en dag å håper jeg orker i morgen.

      1. Tusen takk 😊 Jeg fikk virkelig brukt musklene mine i går, og det gjorde godt. Det som ikke var like godt, var at feberen skøyt i været så jeg har ikke orket noen ting i dag.

      1. Hihi, da kan du få det lasset vi fikk også, så har du en stund 😃 Det hjelper kanksje ikke så mye, for det er meldt mer snø her på Østlandet igjen. Selv hadde jeg nok ønsket litt mindre av det, og en varmere temperatur.

      1. Det er greit at jeg må ta utenfor garsjeporten min, men det bor unge spenstige karer i oppgangen som godt kunne ta alt det andre.. Jeg fikk nå i alle fall brukt kroppen, så sånt sett var det jo positiv. Feberen og den rennende nesen kunne jeg ha vært for uten 😵

    1. Det er en heftig treningsøkt det der altså! Jeg gikk tur på festningen i kveld, og med all snøen som har kommet var det tungt å gå- var helt svett når jeg kom hjem.

      Håper formen er bedre <3

      1. Nei dessverre så er nok formen blitt verre det siste døgnet. Skulle ha vært på jobb i dag, men flyttet det til i morgen så jeg håper en god natt søvn kan gjøre susen. Det er ganske uframkommelig enkelte steder her på Oppsal også, og nå hørte jeg at det skulle komme mer snø dessverre 😳

      1. Ja det skal være sikkert å vist, og jeg skal hilse deg å si at jeg kjenner det i hele kroppen. Det verker egentlig over alt, og det er vel både for at jeg har en kraftig forkjølelse og for måkingen 🙄

      1. Jeg skulle nok ikke ha tatt den siste måkeøkten kjenner jeg, for feberen har nådd nye høyder i løpet av dagen i dag. Skulle egentlig ha jobbet i dag, men måtte utsette det en dag. Så nå håper jeg at jeg skal orke å gå på jobb i morgen…

      1. Tusen takk 😊 Jeg kjenner godt i armene at jeg måkte snø i går, nesten litt støl. Ellers så verker hele kroppen pga forkjølelsen, men det må vel snart gi seg håper jeg 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg