Dyrlegebesøk med jentene i dag….

Ronja og Vinja har vært hos dyrlegen til morran i dag….  De begynte å mjaue før jeg fikk satt dem inn i bilen, og det fortsatte de med hele veien til dyrlegen.  Var innom å hentet veninnen min Anne for å få litt hjelp til å passe dem mens vi ventet.  Jeg slapp dem ut med en gang vi kom dit, for at de skulle roe seg ned å bli kjent med alle luktene.  Begge to var veldig nysgjerrige å fløy rundt å undersøkte venteværelset.  Jeg hadde trodd de vill være litt redde, men det skjedde ikke.

Før de fikk vaksine hadde de en helsekontroll hvor de oxo ble veiet, og min mistanke om at Ronja var for tung ble bekreftet.  Hun veide 4,9 kg, noe som litt i overkant av 1 kg for mye. Vinja veide 3,8 kg, men dyrlegen mente at oxo hun var litt for tung. Så nå må jeg passe ekstra nøye på at de ikke får for mye mat, kutte ned på godbiter som de tigger seg til…. spesielt det siste.  Skal holde på med det først for å se om de minker i vekt, hvis ikke må jeg gå over på et annet fór.

Det ble litt knurring og fresing når de fikk vaksina si, men det gikk veldig greit.

Utenom vekten var dyrlegen veldig fornøyd med helsetilstanden dems, og det var jeg glad for.  Jeg har vært så redd for at de skulle legge på seg, og så har det gjort det alikevel. Nå ja, jeg trenger å gå ned noen kilo jeg oxo, så nå får vi gå på slankekur alle tre…..  Det går nok greit tenker jeg.

Nå ligger de å slapper av…. ble nok litt slitne av det de har vært med.  Vet at de kan bli trøtt av vaksinen oxo. 

2 kommentarer
    1. Hvor gamle er dine to? Jeg har selv to søte små, og må vel snart finne veien til veterinæren. Både for vaksine og sterilisering…

    2. Anonym: De ble er 1 år og 3 måneder. Jeg steriliserte dem i slutten av mai, og da ble det endelig fred i heimen :o) Holdt på å bli sprø… når en kom ut av løpetid, gikk den andre inn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg