En mÃ¥ være frist for Ã¥ være syk….

I dag måtte jeg krabbe til korset å dra bort på Legevakten her nede i byen…, puh!!  Halsen min var veldig gul og formen ikke så veldig god.  Formen var ikke så god i går kveld heller, men jeg bestemte meg for at jeg ville drøye det med å gå til legen. Da jeg tok en aldrig så liten kikk nede i halsen min var den blitt ganske gul igjen….

Har aldrig vært på Legevakten her i Oslo før så jeg viste ikke helt hvordan ting fungerte..  Fikk registrert meg i luka, og utlevert kølapp… å der satt jeg å venta å venta å venta å venta.  Det kom hastepasienter innimellom, og da ble ventetiden lang for oss andre.  Da det endelig ble min tur, ble jeg ganske lang i maska…  Fyren var jo ikke noen lege han, bare en sykepeleier som skulle vurdere og sende videre til legen.  Problemet var at det var 4 – 5 timers ventetid for å komme inn til legen.  I stedet videresendte han meg til Bendsebru Legesenter ovenfor Sandaker.

Ikke noe annet å gjøre enn å sette seg på trikken opp, og selvsagt gikk jeg av for tidlig å måtte traske ganske mye før jeg kom frem.  Legesenteret var drevet etter førstemann til mølla, man skrev på et besøkskort og satt seg til å vente. Inne på venterommet så jeg et par som hadde sittet sammen med meg nede på Legevakten.  Jeg måtte vel vente i ca 20 minutter innen jeg kom inn til legen.

Jeg var sikker på at det dreide seg om en oppblussing av halsbetennelsen min, men njaaaa sa han da.  Du har mange av symptomene for kyssesyke du sa legen med et smil om munnen.  Jeg trodde jo at man var kjempesyk når man hadde det, men det var tydeligvis ikke tilfellet.  Inn på labben bar det for blodprøver og prøve av guggen i halsen.  Sistnevnte var for å sjekke om det var streptokokker, men det var det ikke tegn på denne gangen heller. Om jeg har kyssyke eller ikke må jeg vente til blodprøvene er sjekket.  Legen skal kontakte meg når han får svar.

Siden han var så usikker på diagnosen sykemeldte han meg 50% ut denne uken. Han mente jeg skulle ta det med ro, og ikke kjase så mye.

Akkurat nå skulle jeg derfor ha sittet lunt hjemme i stua og slappet av, men det er julekonsert i Oslo Domkirke om 1,5 time.  Jeg orket bare ikke å mase meg hjem, for så å dra ut igjen etter en liten stund. Kjenner vel at jeg helst burde ha dratt hjem, og blitt der…….

3 kommentarer
    1. Næmmen!!!! Fysj sÃ¥ kjedelig da;-/ Og for et styr for og komme til legen… Ã¥fff… HÃ¥per det ikke er kyssesjuka du har fÃ¥tt, for den har eg hørt det gÃ¥r sÃ¥ lang tid før en blir kvitt . Ta det veldig rolig framover. og god bedring;-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg