Fastelaven = Boller med krem…..!!

Glad og fornøyd gikk jeg ut på kjøkkenet for å vispe sammen krem til fastelavensbollene, men hva fant jeg i kjøleskapet… vel ikke kremfløte iallefall!!!  Der sto det en søt liten kartong med KAFFEFLØTE, kremfløten glimret med sitt fravær gitt. Jeg hadde nok hode under armen, og armen i bind da jeg var å handla inn til bollene, nå ja…..!!!  Bollene måtte nytes naturell denne gangen, men det gjorde egentlig ikke så veldig mye for…. de var gode som de var :o)

Kanskje jeg kjøper litt kremfløte i morgen…., for det er jo litt godt da, boller med krem :o)


I kveld må jeg komme meg i seng før kl 04 på morningen, ellers så kommer jeg til å få problemer med å komme meg opp å rekke fysio’n i morgen.  Jeg har time kl 09:30, og det er greit…. for da får jeg en anledning til å komme meg ut av joggebukse litt tidligere.  Har vel en tendens til å bli at man hopper i dusjen, og så inn i joggingsen igjen.

Jeg kan se hvor lett det kan være å bli slapp med utseende, og giddasløs når man går hjemme hver dag. Husker det fra jeg gikk sykemeldt et helt år…, det ble veldig mye joggebukse og sofasitting. Tilslutt måtte jeg ta meg i nakken å tvinge megselv til å dra ut hver dag…., og ta på meg noe ordentlig tøy.

Snakket med en av mammas gamle venninner, Eldbjørg, i kveld. Hun er en frisk og vital dame midt i 80-årsalderen, som holder seg godt oppdatert med hva som skjer. Vi har holdt kontakten etter at mamma døde, og denne uken ville hun gjerne at jeg skulle komme på middag til henne.  Da skulle hun kjøpe lettsaltet torsk å servere, mmmmm… jeg får vann i munnen.  Det er noe av det beste jeg vet, men det blir ikke til at jeg kjøper det så ofte som burde gjøre.  Gleder meg virkelig til det. Det er alltid så kozelig å komme til henne, og vi har begge munndiaré så det er ikke så lett å komme inn i samtalen hvis det er flere tilstede, hehe!!

Nå kan jeg høre at senga mi roper på meg, og for en gang skyld skal jeg høre på….

GODT NATT :o)

7 kommentarer
    1. Hehe, jeg hadde ikke kremfløte jeg heller, men det gikk greit da, hadde en boks med kremtopp. Det funker det også :)) Jeg skulle egentlig også vært hos fysioterapeut i morgen tidlig, men så er det vinterferie, og da har hun fri. Vipps, så får jeg en lang morgen i senga, uten unger om MÅ opp for å gå på skolen eller noe :))) Og med det fine vårværet vi har hatt her skal ikke JEG klage i allefall :)) Håper det fortsetter hele uka, så jeg og ungene kan finne på masse gøye ting!!
      (PS: Det der med munndiare…. så merkelig kjent det hørtes ut da!)

    2. Hallo på deg, takk for knall kommentar på krimbloggen:-))
      Eg hadde heller ikkje fløte så det vart ingen fastelavensboller i går gitt, men da lager eg de i dag..pøhghh…gjør vel ingenting det? Hihihi….
      Kose deg da i dag:-)

    3. Hehehehe… her vart det krem i haug og dunger.. eg elsker kremboller.. nammmm!!! hehehe.. men som du sier.. godt med vanlige boller til kaffien og;-)))
      Kjenner godt til den joggisen, det er min absolutte favoritt i heimen.. bytter kle så snart eg er heime igjen, herlig…
      Håper fysioen har fått løst opp litt av nakken nå og at du er på bedringens vei.
      Så kos med middag og skravling da;-)) Torsk er godt… men bare visst svein lager det til.. tjooohoo
      Ha en fin fin dag videre

    4. muumimamma:
      Det høres deilig ut å sove lenge, ble ikke det på meg gitt… men i morgen så :o)
      Tror det flere med meg som har lidelsen munndiare, hehe!! Det blir iallefall aldrig kjedelig :o)

    5. krimbloggen:
      Jeg var innom et par butikker i dag for å kjøpe kremfløte, men de var helt utsolgt for det. Hehehe, boller med krem kan man spise når som helst det :o)

    6. Allis:
      Det var ikke noe koz hos fysioputten gitt, var så øm fra fredagen…fortsatt, at når han tok i meg måtte jeg ynke meg. Må nok noen flere behandlinger til tenker jeg før jeg kjenner at begynner å bli levelig. Nå blir det en pause til neste uke, for han skal på skiferie…!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg