Fult kjør i dag……, fysioterapi, legen og dyrlegen!!!

I dag var det “upp och hoppa” tidlig for å komme seg tidsnok til fysioputten….  Han var ikke så veldig slem mot meg i dag, heldigvis :o)  Jeg ble forsinket pga at jeg ikke kom ut av gården med bilen, en eller annen tufs hadde parkert så jeg ikke klarte å kjøre forbi, grrrr!!!  Jeg hisset meg selvsagt voldsomt opp, og ble stressa…. til ingen nytte. I tillegg så var fysioputten forsinket med en annen pasient, som hadde all verdens tid etter at behandlingen var ferdig.

Når jeg var ferdig med behandling var det bare en snartur hjemom før jeg måtte forte meg bort på legesenteret, sånn at jeg rakk legetimen min.  Kom akkurat inn døra når jeg hadde time, hehehe.  Jeg ble 100% sykemeldt t.o.m. 25.04.11.  Fikk legen til å sjekke blodtrykket mitt igjen, og det var stabilisert seg å var fint.  Gruet meg litt til å ringe på jobben for å fortelle at jeg fortsatt var sykemeldt, men det gikk greit.  Hadde en veldig hyggelig prat med sjefen, og humøret mitt steg ganske høyt under samtalen :o)

Felix-pusen til Anne har ikke vært i form denne uka…  Han kom hjem fra kattehotellet på søndag, og kastet opp på kvelden å etter det har han omtrent ikke spist i det hele tatt.  Anne var veldig bekymret for han, og bestilte time hos Katteklinikken 10 Liv til i dag.  Hun hadde ikke bil for å komme dit, og spurte om jeg kunne kjøre henne å pusen bort.  Det var jo klart at jeg gjorde det.

Her ligger Felixen godt innpakket med drypp etter å ha tatt ultralyd av buken.  De var nødt til å bedøve han sånn at han ikke skulle bli stresset.  Dyrlegen kjente på mage og tarmer først å kunne ikke kjenne noe, men han var misfornøyd da hun klemte øverst ved bukspyttkjertelen.  Etter ultralyden fikk Anne beskjed om at det ikke var noe fremmedlegeme i svelg, mage eller tarmer… heller ingen tegn til noen svultser.  De kunne ikke se noe på bukspyttkjertelen heller, men som hun sa var det ikke alltid så lett å se det. Hun mente han kunne ha en betennelse i kjertelen, og ville behandle han for det.  Siden han ikke hadde fått i seg noe serlig vått eller tørt på noen dager ga de han drypp for å få i han veske. Så fikk han en sprøyte mot kvalme, for det var tydlig at han var uvel… sleiket seg rundt munnen hele tiden. I tillegg fikk han et morfinplaster på magen, som skulle sitte på i 4 dager.  I tillegg fikk hun resept på kvalmestillende tabletter som han skulle ha 1/5 per dag i noen dager.

Anne fikk med seg noe mat som skulle røres ut i vann, og som hun skulle tvangsfóre han med hvis han ikke begynte å spise. Det var så fælt å se han ligge der inntullet, og helt bortreist av bedøvelsen….  Dyrlegen ga han en oppvåkningssprøyte like før vi dro derfra, og innen vi hadde satt oss i bilen var Felix veldig våken å lurte på hva som skjedde.  Han fulgte nøye med på alt som skjedde utenfor bilvinduene når vi kjørte hjemover.  Anne sendte meg en melding i sta, og da hadde Felix vært borte i våtfór koppen og spist endel….  Det hørtes veldig bra ut, og jeg håper virkelig at det fortsetter sånn.

Nå har damen sunket laaaangt ned i soffan, og ser på Police Academy 3 på TV3.  Har sett alle filmene ørten ganger, men jeg syntes de er like artige alikevel.  Fin humor å slæppe av til på en fredagskveld!!!

Ha en fortsatt hærlig fredagskveld :o) 

4 kommentarer
    1. Heiii og god lørdag;-))
      For et stress du hadde i går da, ja er det ikke typisk.. når en har det travelt så skjer alt mulig.
      Det der med katten hørtes ikke bra ut, litt ekkelt når han har vert på kattehotell og? en vet jo aldri ka de kan bli smitta av på en sånn plass.. bra at han begynnte og spise igjen og at legen ikke fant noe skummelt.. Håper han er frisk og rask i dag;-))
      Ha en super fin lørdag videre

    2. Allis: Snakket med matmora tidligere i dag, og han har spist en del i dag oxo. Nå håper hun bare at han fortsetter å spise, når han kommer av medisinene sine.

      Når man setter pus på kattehotell så kan de jo ikke garantere at katten IKKE blir syk. Damen som har hotellet ble veldig lei seg da hun fikk høre at Felixen ikke var i form. Hun ville gjerne høre hvordan det gikk med han… Vi krysser fingre og tær :o)

    3. Dakkars lille pusen, vondt når de blir syke, spesielt etter at man har hatt de på kattehotel:-(
      Virker som om den er på bedringen heldigvis!
      Ja det er stritt å være sykemeldt, spesielt den der med å ringe og fortelle sjefen at man er sykemeldt enda lengre..huttetu, men det virker som om de har forståelse for at du ikke er frisk heldigvis:-))
      Ha en flott søndag Vera:-))
      Klem fra hakkadalen

    4. krimbloggen: Sjefen er virkelig ÅLREIT, men det er aldrig morsomt å ringe for å si at man blir lenger borte…!! Vet jo hvor mye det er å gjøre, og da sniker den dårlige samvittigheten seg frem…. selv om man ikke burde ha det!!

      Ha en fortsatt fin søndag du oxo :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg